Lifestyle

ΠΑΝΙΚΟΣ ΜΕ ΑΠΑΤΗ ΣΕ GMAIL ΚΑΙ OUTLOOK: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

Nέο σήμα κινδύνου εκπέμπει το FBI στους χρήστες Gmail, Outlook και γενικά σε όλους όσοι χρησιμοποιούν email στις ΗΠΑ, επισημαίνοντας ότι πρέπει να είναι…

Nέο σήμα κινδύνου εκπέμπει το FBI στους χρήστες Gmail, Outlook και γενικά σε όλους όσοι χρησιμοποιούν email στις ΗΠΑ, επισημαίνοντας ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Κι αυτό γιατί την περίοδο των γιορτών αυξάνονται οι ηλεκτρονικές απάτες. Συγκεκριμένα, επιτήδειοι αποκτούν πρόσβαση στα εισερχόμενα και αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων.

Τα 4 συχνότερα είδη απάτης που κάνουν την εμφάνισή τους στις γιορτές;

Μόνο το 2024, οι πολίτες στις ΗΠΑ έχασαν πάνω από 785 εκατομμύρια δολάρια από απάτες μη πληρωμής και μη παράδοσης, σύμφωνα με το Κέντρο Καταγγελιών για το Διαδίκτυο (IC3) του FBI.

Οι απάτες μη παράδοσης αφορούν περιπτώσεις όπου ο καταναλωτής αγοράζει και πληρώνει προϊόντα που δεν παραλαμβάνει ποτέ. Στις απάτες μη πληρωμής, τα προϊόντα αποστέλλονται κανονικά αλλά ο πωλητής δεν λαμβάνει ποτέ το αντίτιμο.

Το FBI προειδοποιεί επίσης για απάτες σε δημοπρασίες, όπου το προϊόν που παρουσιάζεται online δεν αντιστοιχεί σε αυτό που καταλήγει στα χέρια του αγοραστή. Τέλος, για απάτες με δωροκάρτες. Εκεί, οι επιτήδειοι ζητούν πληρωμές μέσω προπληρωμένων καρτών, από τις οποίες τα χρήματα είναι σχεδόν αδύνατο να ανακτηθούν.

Το FBI έχει ακόμη επισημάνει την αύξηση των απάτων Account Takeover (ATO), όπου απατεώνες προσποιούνται ότι είναι τράπεζες ή χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί με σκοπό να καταχραστούν τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς των θυμάτων.

Προτεινόμενο ΆρθροΤραγωδία: Τρεις Νεκροί Αστυνομικοί και 13 τραυματίες – Πήγαν να κάνουν έξωση και οι ένοικοι ανατίναξαν το σπίτι με αέριο

Από τον Ιανουάριο του 2025, το IC3 έχει λάβει πάνω από 5.100 αναφορές σχετικές με τέτοιες απάτες, με συνολικές ζημιές που ξεπερνούν τα 262 εκατομμύρια δολάρια.

Gmail: Πώς να δείτε αν παραβιάστηκε ο λογαριασμός σας – Εκλάπησαν 183 εκατ. κωδικοί πρόσβασης
Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι δράστες εμφανίζονται ως υπάλληλοι τραπεζών, προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών ή τεχνική υποστήριξη, με στόχο να πείσουν τα θύματα να αποκαλύψουν προσωπικά και ευαίσθητα στοιχεία.

Συχνά αποστέλλουν παραπλανητικά μηνύματα, email ή πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του θύματος. Έπειτα, τα πιέζουν να δώσουν τα στοιχεία σύνδεσης, μεταξύ των οποίων κωδικούς ασφαλείας ή κωδικούς μιας χρήσης, αποκτώντας έτσι πλήρη έλεγχο των λογαριασμών.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων