Τραγική κατάληξη είχε επιχείρηση έξωσης τριών ατόμων – δύο άνδρες και μια γυναίκα, όλοι αδέλφια – από αγροικία στη Βερόνα της Ιταλίας όταν τη στιγμή που αστυνομικοί άνοιξαν την πόρτα προκλήθηκε έκρηξη από το αέριο με το οποίο είχαν γεμίσει το κτήριο οι ένοικοί του.
Τραγωδία Τώρα
Τραγικός απολογισμός τρεις καραμπινιέροι νεκροί και 13 στρατιώτες και αστυνομικοί τραυματίες.
Η έκρηξη ήταν τόσο ισχυρή που προκάλεσε την κατάρρευση του διώροφου κτηρίου με αποτέλεσμα τα συντρίμμια να καταπλακώσουν τους αστυνομικούς και τους στρατιώτες.
Όπως μεταδίδουν ιταλικά μέσα ενημέρωσης, το σπίτι ήταν γεμάτο αέριο και η έκρηξη προκλήθηκε όταν άνοιξε η μπροστινή πόρτα.
3 carabinieri morti e una decina tra militari e agenti di polizia feriti: questo il bilancio dell’esplosione di un casolare a Castel D’Azzano, in provincia di #Verona.
Le forze dell’ordine erano intervenute per sgomberare l’abitazione… pic.twitter.com/8ze7RMvsxP— Tg1 (@Tg1Rai) October 14, 2025
Σύμφωνα με την Corriere Della Serra, αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που τα τρία αδέλφια, ηλικίας περίπου 60 ετών – οι δύο συνελήφθησαν, ο τρίτος αναζητείται – προσπάθησαν να αποτρέψουν την έξωση με τον ίδιο τρόπο.
Τον Οκτώβριο του 2024 τα αδέλφια είχαν γεμίσει ξανά την αγροικία με αέριο με την έξωση να αναβάλλεται ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ένα από τα τρία αδέλφια έλουσε τον εαυτό του με βενζίνη και απείλησε να βάλει φωτιά στον εαυτό του.
Έφυγε τόσο νωρίς – Η επιθυμία της οικογένειας του Νίκου
Σοκ έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία των Τρικάλων το θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στον επαρχιακό δρόμο Ρίζωμα – Ράξα.
Έφυγε τόσο νωρίς
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του trikalaopinion.gr, το Ι.Χ. αυτοκίνητο που οδηγούσε 18χρονος εξετράπη της πορείας του, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, και κατέληξε σε χαντάκι στην άκρη του δρόμου. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, με αποτέλεσμα ο νεαρός να εγκλωβιστεί στα συντρίμμια του οχήματος.

Έγινε χτες στον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου Περδικορράχης η κηδεία του 18χρονου Νικολάου Παντούλα που σκοτώθηκε σε τροχαίο στα Τρίκαλα.
Σε κλίμα βαθιάς οδύνης έγινε χτες η κηδεία του 18χρονου που σκοτώθηκε το βράδυ της Κυριακής σε τροχαίο δυστύχημα στον επαρχιακό δρόμο Ρίζωμα – Ράξα.
Η οικογένεια επιθυμεί, αντί στεφάνων, τα χρήματα να δοθούν στον Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα». Μετά την τελετή θα προσφερθεί καφές στην αίθουσα και στον προαύλιο χώρο του ναού.

Το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή στον 18χρονο σημειώθηκε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε εξετράπη της πορείας του και κατέληξε σε χαντάκι. Παρά τον απεγκλωβισμό του από την Πυροσβεστική και τη διακομιδή του στο Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων, υπέκυψε στα τραύματά του. Η Τροχαία Τρικάλων ερευνά τα αίτια.
Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Χρονοδιάγραμμα και κριτήρια
Ένα επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους μας. Το νέο σύστημα εστιάζει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού στόλου οχημάτων. Με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών, ο ελληνικός στόλος χρειάζεται άμεση ανανέωση για να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Κριτήρια υποχρεωτικής απόσυρσης οχημάτων
Το καινοτόμο πρόγραμμα καθορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων. Οχήματα που παραμένουν εκτός κυκλοφορίας για εκτεταμένες περιόδους θα υπάγονται στο σύστημα ανακύκλωσης. Επιπλέον, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών θα χαρακτηρίζονται μη κατάλληλα για κυκλοφορία.
Οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους που δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες επισκευές εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε αυτοκίνητα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, όπως προβλήματα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων, όταν το κόστος αποκατάστασης υπερβαίνει την εμπορική αξία του οχήματος.
Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης κατά πρότυπα Euro
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει παρουσιάσει λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή απόσυρση οχημάτων βάσει των προτύπων εκπομπών. Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη με την απόσυρση οχημάτων Euro 1, ενώ το 2030 θα ακολουθήσουν τα Euro 2.
Η δεκαετία του 2030 θα φέρει σημαντικές αλλαγές, με την απόσυρση οχημάτων Euro 3 το 2034 και Euro 4 το 2039. Το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται με την απόσυρση οχημάτων Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050, σηματοδοτώντας την πλήρη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων.
Χαρακτηριστικά οχημάτων ανά πρότυπο εκπομπών
Τα οχήματα Euro 1 (1992-1996) αντιπροσωπεύουν την πρώτη γενιά με καταλυτικούς μετατροπείς, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών μοντέλων όπως Ford Escort και Opel Astra. Η εποχή Euro 2 (1996-2000) έφερε βελτιωμένους καταλύτες σε μοντέλα όπως Renault Clio και VW Golf Mk3.

Τα πρότυπα Euro 3 (2000-2005) εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους NOx σε οχήματα όπως Ford Focus Mk1 και BMW E46. Η περίοδος Euro 4 (2005-2010) χαρακτηρίστηκε από χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και την εμφάνιση υβριδικών τεχνολογιών.
Τα σύγχρονα πρότυπα Euro 5 (2010-2015) και Euro 6 (2015-σήμερα) ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ακόμα αυστηρότερα όρια εκπομπών.
Αντιδράσεις και προσαρμογές του προγράμματος
Το αρχικό σχέδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και επαγγελματίες του κλάδου επισκευών. Οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στην πιθανή απώλεια εισοδήματος και τις οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες νοικοκυριά.
Μετά από εκτεταμένες διαβουλεύσεις, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε σημαντικά. Οι ιδιοκτήτες διατηρούν πλέον το δικαίωμα επιλογής, εφόσον μπορούν να καταθέσουν λεπτομερές σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν την οικονομική τους δυνατότητα για αποκατάσταση του οχήματος εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Νέα εποχή ανακύκλωσης και ψηφιακού ελέγχου
Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές ενεργό συμμετοχή στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η ανάπτυξη ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα αποτρέπει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων μεταξύ κρατών μελών.
Ο έλεγχος των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα ενισχυθεί μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών εταιρειών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελέσουν παρελθόν, περιορίζοντας δραστικά την κυκλοφορία μη ασφαλών οχημάτων.
Άμεσες ενέργειες για ιδιοκτήτες οχημάτων
Ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ, με παρατεταμένη ακινητοποίηση ή σοβαρές ανεπισκεύαστες βλάβες καλούνται να προβούν σε άμεσο έλεγχο. Η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων θα αποτρέψει την υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα απόσυρσης.
Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας 12-13 ετών, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα οχήματα καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
