ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις: Παραιτείται ο Ανδρουλάκης από το ΠΑΣΟΚ; Οι 4 υποψήφιοι πρόεδροι

Ο Νίκος Ανδρουλάκης βάλλεται πανταχόθεν με τους δελφίνους αφενός να τον εξωθούν στην έξοδο, αφετέρου να τον πιέζουν να συνασπιστεί με την Αριστερά – Μπρος…

Ο Νίκος Ανδρουλάκης βάλλεται πανταχόθεν με τους δελφίνους αφενός να τον εξωθούν στην έξοδο, αφετέρου να τον πιέζουν να συνασπιστεί με την Αριστερά – Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ

Η συζήτηση για τις πολιτικές συμμαχίες στον χώρο της κεντροαριστεράς παραμένει έντονη, καθώς ο Νίκος Ανδρουλάκης δέχεται αυξανόμενη πίεση να εξετάσει συνεργασίες με πρόσωπα της ευρύτερης Αριστεράς. Η δυναμική αυτή συνδυάζεται με την εμφανή κινητικότητα στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, όπου πολλαπλασιάζονται τα στελέχη που φέρονται να προετοιμάζουν το έδαφος για μια πιθανή διεκδίκηση της ηγεσίας.

Σύμφωνα με κομματικές πηγές, έμπειρα στελέχη που διατηρούν επιρροή στον χώρο του ΠΑΣΟΚ ενθαρρύνουν την ηγεσία να επιδιώξει πολιτική σύγκλιση με τους Σωκράτη Φάμελλο, Αλέξη Χαρίτση, καθώς και προσωπικότητες της Νέας Αριστεράς, όπως η Έφη Αχτσιόγλου. Η πρόταση για ένα νέο κεντροαριστερό μέτωπο συνδέεται με την άποψη ότι το κόμμα πρέπει να παρουσιάσει ένα πιο συνεκτικό ιδεολογικό αφήγημα, με συγκεκριμένες προγραμματικές δεσμεύσεις και όχι μόνο με αριστερόστροφη ρητορική.

Οι ζυμώσεις αυτές εξελίσσονται σε μια συγκυρία κατά την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε φάση ανακατάταξης μετά την απομάκρυνση του Στέφανου Κασσελάκη, γεγονός που έχει δημιουργήσει νέες ισορροπίες στον χώρο της αντιπολίτευσης. Η στάση του ΠΑΣΟΚ απέναντι στις πιθανές συμπλεύσεις, αλλά και ο χρόνος που θα επιλέξει η ηγεσία για να ξεκαθαρίσει τη στρατηγική της, αποτελούν κρίσιμες παράμετροι ενόψει της προεκλογικής περιόδου.

Και μέσα σε όλα αυτά, ήρθε η Ράνια Θρασκιά να κάνει άνοιγμα μέχρι και στον Τσίπρα! Μιλώντας στον ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Οι Αταίριαστοι», η κυρία Θρασκιά, σχολιάζοντας πιθανές συνεργασίες του ΠΑΣΟΚ με άλλες παρατάξεις, έβαλε στο «κόλπο» μέχρι και τον Αλέξη Τσίπρρα. «Θεωρώ κι ελπίζω πως ό,τι υπάρχει στη χώρα και εκφράζει τον προοδευτικό χώρο πρέπει να συσπειρωθεί με επικεφαλής το ΠΑΣΟΚ και να έχουμε συνομιλητές μας ανθρώπους που βρίσκονται σ’ αυτό το κομμάτι. Ακόμα και τον Τσίπρα, γιατί είμαστε ανοιχτοί σ’ αυτόν τον διάλογο. Οποιοσδήποτε κάθεται κάτω από το προεκλογικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ είναι ένας συνομιλητής μας, αλλά με επικεφαλής τον Νίκο Ανδρουλάκη…», είπε χαρακτηριστικά η κυρία Θρασκιά…

«Ουρά» κάνουν οι υποψήφιοι πρόεδροι
Παράλληλα, στο εσωτερικό του κόμματος έχει αρχίσει να διαμορφώνεται ένα ρευστό σκηνικό γύρω από το ζήτημα της μελλοντικής ηγεσίας. Ονόματα όπως εκείνα των Γιάννη Μανιάτη, Νίκου Παπανδρέου, Παύλου Χρηστίδη και Μανώλη Χριστοδουλάκη ακούγονται ολοένα και συχνότερα, γεγονός που φανερώνει ότι εξελίσσονται εσωτερικές διεργασίες με ορίζοντα πέραν των άμεσων πολιτικών εξελίξεων.

Την ίδια στιγμή, κοινές εμφανίσεις στελεχών από την κεντροαριστερά και την Αριστερά —όπως οι συναντήσεις σε Παλλήνη, Ελευσίνα και Ηλεία, όπου συμμετείχαν μεταξύ άλλων η Λούκα Κατσέλη και ο Πέτρος Κόκκαλης— δείχνουν ότι αναπτύσσονται άτυπα δίκτυα συνεννόησης. Οι πρωτοβουλίες αυτές ερμηνεύονται από παρατηρητές ως προσπάθεια διατήρησης ανοικτών καναλιών επικοινωνίας, ανεξαρτήτως των κινήσεων της επίσημης ηγεσίας.

Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, η πίεση για διαμόρφωση συμμαχιών και η παράλληλη συζήτηση περί ηγεσίας δημιουργούν ένα σύνθετο σκηνικό για το ΠΑΣΟΚ, το οποίο καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε εσωκομματικές απαιτήσεις, κοινωνικές προσδοκίες και τις ανακατατάξεις στον ευρύτερο προοδευτικό χώρο.

Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Χρονοδιάγραμμα και κριτήρια

Ένα επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους μας. Το νέο σύστημα εστιάζει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού στόλου οχημάτων. Με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών, ο ελληνικός στόλος χρειάζεται άμεση ανανέωση για να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Κριτήρια υποχρεωτικής απόσυρσης οχημάτων
Το καινοτόμο πρόγραμμα καθορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων. Οχήματα που παραμένουν εκτός κυκλοφορίας για εκτεταμένες περιόδους θα υπάγονται στο σύστημα ανακύκλωσης. Επιπλέον, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών θα χαρακτηρίζονται μη κατάλληλα για κυκλοφορία.

Οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους που δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες επισκευές εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε αυτοκίνητα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, όπως προβλήματα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων, όταν το κόστος αποκατάστασης υπερβαίνει την εμπορική αξία του οχήματος.

Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης κατά πρότυπα Euro
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει παρουσιάσει λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή απόσυρση οχημάτων βάσει των προτύπων εκπομπών. Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη με την απόσυρση οχημάτων Euro 1, ενώ το 2030 θα ακολουθήσουν τα Euro 2.

Η δεκαετία του 2030 θα φέρει σημαντικές αλλαγές, με την απόσυρση οχημάτων Euro 3 το 2034 και Euro 4 το 2039. Το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται με την απόσυρση οχημάτων Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050, σηματοδοτώντας την πλήρη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων.

Προτεινόμενο ΆρθροΝόμιζε πως ήταν απλή αλλεργία… αλλά η διάγνωση θα σας σοκάρει!

Χαρακτηριστικά οχημάτων ανά πρότυπο εκπομπών
Τα οχήματα Euro 1 (1992-1996) αντιπροσωπεύουν την πρώτη γενιά με καταλυτικούς μετατροπείς, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών μοντέλων όπως Ford Escort και Opel Astra. Η εποχή Euro 2 (1996-2000) έφερε βελτιωμένους καταλύτες σε μοντέλα όπως Renault Clio και VW Golf Mk3.

Τα πρότυπα Euro 3 (2000-2005) εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους NOx σε οχήματα όπως Ford Focus Mk1 και BMW E46. Η περίοδος Euro 4 (2005-2010) χαρακτηρίστηκε από χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και την εμφάνιση υβριδικών τεχνολογιών.

Τα σύγχρονα πρότυπα Euro 5 (2010-2015) και Euro 6 (2015-σήμερα) ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ακόμα αυστηρότερα όρια εκπομπών.

Αντιδράσεις και προσαρμογές του προγράμματος
Το αρχικό σχέδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και επαγγελματίες του κλάδου επισκευών. Οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στην πιθανή απώλεια εισοδήματος και τις οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες νοικοκυριά.

Μετά από εκτεταμένες διαβουλεύσεις, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε σημαντικά. Οι ιδιοκτήτες διατηρούν πλέον το δικαίωμα επιλογής, εφόσον μπορούν να καταθέσουν λεπτομερές σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν την οικονομική τους δυνατότητα για αποκατάσταση του οχήματος εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Νέα εποχή ανακύκλωσης και ψηφιακού ελέγχου
Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές ενεργό συμμετοχή στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η ανάπτυξη ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα αποτρέπει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων μεταξύ κρατών μελών.

Ο έλεγχος των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα ενισχυθεί μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών εταιρειών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελέσουν παρελθόν, περιορίζοντας δραστικά την κυκλοφορία μη ασφαλών οχημάτων.

Άμεσες ενέργειες για ιδιοκτήτες οχημάτων
Ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ, με παρατεταμένη ακινητοποίηση ή σοβαρές ανεπισκεύαστες βλάβες καλούνται να προβούν σε άμεσο έλεγχο. Η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων θα αποτρέψει την υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα απόσυρσης.

Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας 12-13 ετών, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα οχήματα καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων