Η δημοσιογράφος μιλάει για όλα
Η Άρια Καλύβα βρέθηκε καλεσμένη στη διαδικτυακή εκπομπή του Νίκου Γεωργιάδη στο Huffpost και -μεταξύ άλλων- μίλησε για την πορεία της στα media, τις συνεργασίες της αλλά και τον τρόπο που βλέπει τα πράγματα σήμερα στην τηλεόραση.
Όσα εξομολογήθηκε η Άρια Καλύβα στη διαδικτυακή εκπομπή του Νίκου Γεωργιάδου
Αν και η πρώτη της επιλογή δεν ήταν η δημοσιογραφία, η ίδια αποκάλυψε ότι στράφηκε σε αυτό το επάγγελμα λίγο τυχαία, αφού πριν είχε δοκιμάσει την τύχη της στην υποκριτική. «Ήμουν τραγική. Έδωσα δύο φορές εξετάσεις… Τα πήγα καλά στο τραγούδι, αλλά υποκριτική μηδέν. Δικαίως με έκοψαν. Δεν έχασε τίποτα και το θέατρο!», ανέφερε.
Αμέσως μετά, μιλώντας για την είσοδό της στο αστυνομικό ρεπορτάζ, ανέφερε: «Είμαι και παιδί της Esspresso, τη στήσαμε το 2000 μαζί με τον Αντώνη Σρόιτερ και τον Νάσο Γουμενίδη». Στη συνέχεια σχολίασε τις τηλεοπτικές συνεργασίες της, λέγοντας: «Η Ζήνα Κουτσελίνη είναι φίλη μου, τη Σίσσυ Χρηστίδου τη θαυμάζω, ο Γιώργος Λιάγκας είναι θυελλώδης τηλεοπτικός έρωτας. Ήθελα διακαώς να συνεργαστώ με την Τατιάνα, δεν μετάνιωσα για την επιλογή μου».
Η Άρια Καλύβα σχολίασε και διάφορα θέματα της επικαιρότητας. Για τον Σταύρο Μπαλάσκα και το σκηνικό με την μπλούζα, είπε: «Ήταν άκρως προσβλητικό να βλέπεις έναν άνθρωπο να επιδεικνύει το τρίχωμά του… ήταν μια μεγάλη τηλεοπτική χοντράδα». Για τον Γιώργο Λιάγκα ήταν ιδιαίτερα αιχμηρή: «Η δαμόκλειος σπάθη της ανανέωσης του συμβολαίου του κρέμεται απειλητικά πάνω από το κεφάλι του… Ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν κάποιοι τον Γιώργο σαν να διανύει τις τελευταίες μέρες τηλεοπτικής του Πομπηίας».
Η ίδια δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε έναν συνάδελφό της, ο οποίος διάβασε τα ρεπορτάζ της στον «αέρα» και τα παρουσίαζε σαν δικά του. «Μου έχει τύχει σε συνεργασία να υπάρχει άνθρωπος που διάβαζε ακριβώς τα κείμενα που είχα γράψει… Το πούλαγε καλά, ήταν καλό μηρυκαστικό. Δεν αρκεί όμως αυτό».
Για τη σχέση της με τον συνάδελφό της, Δημήτρη Πώποτα, είπε: «Υπάρχει ένας άνθρωπος που μας συνδέει μια πολύ βαθιά αγάπη…Μπορώ να πω ότι είναι ο άνθρωπος της ζωής μου. Είναι μια σχέση με πολλά on/off. Ποτέ δεν έφυγε από τη ζωή μου, ούτε εγώ από τη δική του. Είμαστε μαζί αλλά δεν μένουμε μαζί. Είναι αυτές οι ενέσεις που τονώνουν μια σχέση».

Τέλος, μίλησε και για τη στάση της απέναντι στα social media: «Όταν γεμίζεις την τσέπη σου από τα social, θα ανεχτείς και τα hate comments… Μη διαμαρτύρεσαι από τη στιγμή που έχεις διάπλατα ανοιχτή την πόρτα του σπιτιού σου».
Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Χρονοδιάγραμμα και κριτήρια
Ένα επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους μας. Το νέο σύστημα εστιάζει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού στόλου οχημάτων. Με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών, ο ελληνικός στόλος χρειάζεται άμεση ανανέωση για να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Κριτήρια υποχρεωτικής απόσυρσης οχημάτων
Το καινοτόμο πρόγραμμα καθορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων. Οχήματα που παραμένουν εκτός κυκλοφορίας για εκτεταμένες περιόδους θα υπάγονται στο σύστημα ανακύκλωσης. Επιπλέον, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών θα χαρακτηρίζονται μη κατάλληλα για κυκλοφορία.
Οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους που δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες επισκευές εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε αυτοκίνητα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, όπως προβλήματα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων, όταν το κόστος αποκατάστασης υπερβαίνει την εμπορική αξία του οχήματος.
Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης κατά πρότυπα Euro
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει παρουσιάσει λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή απόσυρση οχημάτων βάσει των προτύπων εκπομπών. Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη με την απόσυρση οχημάτων Euro 1, ενώ το 2030 θα ακολουθήσουν τα Euro 2.
Η δεκαετία του 2030 θα φέρει σημαντικές αλλαγές, με την απόσυρση οχημάτων Euro 3 το 2034 και Euro 4 το 2039. Το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται με την απόσυρση οχημάτων Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050, σηματοδοτώντας την πλήρη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων.
Χαρακτηριστικά οχημάτων ανά πρότυπο εκπομπών
Τα οχήματα Euro 1 (1992-1996) αντιπροσωπεύουν την πρώτη γενιά με καταλυτικούς μετατροπείς, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών μοντέλων όπως Ford Escort και Opel Astra. Η εποχή Euro 2 (1996-2000) έφερε βελτιωμένους καταλύτες σε μοντέλα όπως Renault Clio και VW Golf Mk3.

Τα πρότυπα Euro 3 (2000-2005) εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους NOx σε οχήματα όπως Ford Focus Mk1 και BMW E46. Η περίοδος Euro 4 (2005-2010) χαρακτηρίστηκε από χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και την εμφάνιση υβριδικών τεχνολογιών.
Τα σύγχρονα πρότυπα Euro 5 (2010-2015) και Euro 6 (2015-σήμερα) ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ακόμα αυστηρότερα όρια εκπομπών.
Αντιδράσεις και προσαρμογές του προγράμματος
Το αρχικό σχέδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και επαγγελματίες του κλάδου επισκευών. Οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στην πιθανή απώλεια εισοδήματος και τις οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες νοικοκυριά.
Μετά από εκτεταμένες διαβουλεύσεις, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε σημαντικά. Οι ιδιοκτήτες διατηρούν πλέον το δικαίωμα επιλογής, εφόσον μπορούν να καταθέσουν λεπτομερές σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν την οικονομική τους δυνατότητα για αποκατάσταση του οχήματος εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Νέα εποχή ανακύκλωσης και ψηφιακού ελέγχου
Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές ενεργό συμμετοχή στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η ανάπτυξη ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα αποτρέπει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων μεταξύ κρατών μελών.
Ο έλεγχος των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα ενισχυθεί μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών εταιρειών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελέσουν παρελθόν, περιορίζοντας δραστικά την κυκλοφορία μη ασφαλών οχημάτων.
Άμεσες ενέργειες για ιδιοκτήτες οχημάτων
Ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ, με παρατεταμένη ακινητοποίηση ή σοβαρές ανεπισκεύαστες βλάβες καλούνται να προβούν σε άμεσο έλεγχο. Η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων θα αποτρέψει την υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα απόσυρσης.
Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας 12-13 ετών, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα οχήματα καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
