Μια σπάνια τηλεοπτική συνέντευξη παραχώρησε ο Νίκος Οικονομόπουλος, μιλώντας στον Γιώργο Λιάγκα και το «Πρωινό».
Μεταξύ άλλων, ο γνωστός τραγουδιστής αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στη βαθιά του σχέση με τη θρησκεία, με τον ίδιο να τονίζει ότι είναι παραδομένος στον Χριστό και ότι δεν τον ενδιαφέρει πώς θα σχολιαστεί η πίστη του.
«Πόσο σε έχει βοηθήσει η πίστη σου σε αυτό το κομμάτι, πέραν των ψυχολόγων στους οποίους απευθύνθηκες;» ρώτησε ο Γιώργος Λιάγκας.
Από την πλευρά του ο Νίκος Οικονομόπουλος εξομολογήθηκε: «Ποιος θα με καταλάβει αν το πω; Και αν με καταλάβουν, θα με καταλάβουν αυτοί που ζουν όπως ζω εγώ. Είμαι παραδομένος κυριολεκτικά στον Χριστό. Παραδομένος! Δεν με ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά να κερδίσω την αιώνια ζωή.
Θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Θέλω να βοηθήσω όσο μπορώ ανθρώπους που έχουν προβλήματα. Όσο μπορώ. Αλλά θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος για να μπορώ να είμαι εκεί. Εκεί που θέλω να πάω. Δεν ξέρω αν το αξίζω. Αλλά θέλω να πάω. Πιστεύω σε αυτό. Ξέρω ότι υπάρχει μέσα μου. Το ξέρω. Όπως το ξέρουν και άλλοι πολλοί άνθρωποι που δεν μπορούν να μιλήσουν δημόσια όπως εγώ. Αλλά κάθε φορά που το λέω, με πιάνει μια συγκίνηση που δεν θέλω να τη δείξω.
Αγαπάω πολύ τον Χριστό. Το ομολογώ συνέχεια. Είναι τρόπος ζωής για μένα. Ποτέ δεν προσπάθησα να πείσω κάποιον ότι “πρέπει να κάνεις αυτό, πρέπει να πιστέψεις στον Χριστό. Γιατί; Δεν υπάρχει γιατί”. Αυτό το νιώθεις μόνος σου. Εγώ το νιώθω. Και θέλω να το μεταδώσω. Μη χάσετε την πίστη σας. Ποτέ. Ποτέ δεν πρέπει να χάσετε την πίστη σας.
Δείτε το βίντεο:
Δεν θέλω να μπω σε πολύ μεγάλες λεπτομέρειες. Γιατί όσο περισσότερα λες, τόσο περισσότερο θα κρίνεσαι. Δεν με ενδιαφέρει να με κρίνουνε. Το έχω πει χίλιες φορές. Δεν με ενδιαφέρει. Βρίστε όσο θέλετε. Δεν με ενδιαφέρει. Καθόλου. Είναι το μοναδικό πράγμα που έχω ένταση όταν μιλάω. Τρελαίνομαι. Πώς να σου το πω. Έχω αγάπη, ρε παιδί μου. Θέλω να μοιραστώ την αγάπη μου. Αγαπάω τον Χριστό. Τελειώσαμε.
Πρέπει να είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου, γιατί πρέπει να είσαι καλός άνθρωπος. Τη δική μου ψυχή θέλω να σώσω. Και αν μπορώ να βοηθήσω και μια άλλη ψυχή θα το κάνω. Έχω βρει ανθρώπους που δεν ξέρουν τι σημαίνει εξομολόγηση. Δεν ξέρουν. Και σε αυτό φταίνε και τα σχολεία. Έχουν άγνοια. Ο κόσμος έχει άγνοια. Δεν ξέρει τι σημαίνει εξομολόγηση, τι σημαίνει θεία κοινωνία, τι σημαίνει εκκλησία.
Στην εκκλησία πάμε τα Χριστούγεννα, το Πάσχα. Δεν είναι έτσι. Δεν είναι ζωή μόνο να έχουμε λεφτά, να περνάμε καλά. Ωραία είναι τα λεφτά, Γιώργο. Και σε ποιον δεν αρέσουν τα λεφτά; Να έχει, να περνάει καλά. Εμείς δεν κάναμε φτωχοί και κάποια στιγμή βγάλαμε χρήματα; Ωραία είναι τα χρήματα, ναι. Δώσε όμως και σε κάποιον που έχει ανάγκη. Κάνε καλές πράξεις χωρίς να το λες.
Δείτε το βίντεο:
Βρίζουν την εκκλησία, “ο παπάς ο τάδε”. Ναι, υπάρχουν στην εκκλησία και καλοί άνθρωποι, υπάρχουν και κακοί. Στη δική μας κοινωνία δεν υπάρχουν καλοί και κακοί; Υπάρχουν και εκεί. Σε αυτό θα μείνεις; Όταν πας στην εκκλησία, δηλαδή, τι λες; “Πάω για τον παπά”; Δεν πας για τον παπά. Πας για το μυστήριο. Τον Χριστό τον ζεις.
Πάντα προσευχόμαστε στην εκκλησία. Ο γέροντάς μας λέει: “Παιδιά, υπάρχει αυτό το όνομα, αυτό το όνομα”. Μας τα λέει. Που έχει το τάδε πρόβλημα, έχει αυτή την ανάγκη. Και πολλοί άνθρωποι βοηθούν. Πολλοί άνθρωποι. Δεν θα μιλήσω για μένα, για τους ανθρώπους. Οι απλοί άνθρωποι βοηθούν.
Προσεύχομαι. Κάθε βράδυ πριν κοιμηθώ μ’ αρέσει να λέω τους Χαιρετισμούς της Παναγίας. Το διαβάζω κάθε βράδυ πριν κοιμηθώ. Και μου δίνει μεγάλη χαρά. Το κάνω κάθε βράδυ, ακόμα και τα βράδια που ξενυχτάω, που είμαι κουρασμένος. Πάντα. Μ’ αρέσει. Κατά τη διάρκεια της ημέρας συνέχεια το σκέφτομαι. Δεν υπάρχει στιγμή που να μην σκέφτομαι ή να μην προσευχηθώ από μέσα μου. Μια σύντομη ευχή που υπάρχει και να την γνωρίζει ο κόσμος είναι το “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”. Μια σύντομη ευχή. Μπορείς να την λες όποτε θες. Όποτε νιώθεις άσχημα.
Τώρα, πού να ξέρω εγώ τι θα πει ο καθένας; “Αυτός είναι τρελός, μιλάει για την Εκκλησία”. Και όταν τα λες πολλές φορές, υπάρχει το πρόβλημα ότι νομίζουν πως το κάνεις επίτηδες. Να πουλήσω ότι είμαι καλός άνθρωπος. Δεν θέλω να πουλήσω ότι είμαι καλός άνθρωπος».
Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Χρονοδιάγραμμα και κριτήρια
Ένα επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους μας. Το νέο σύστημα εστιάζει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού στόλου οχημάτων. Με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών, ο ελληνικός στόλος χρειάζεται άμεση ανανέωση για να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Κριτήρια υποχρεωτικής απόσυρσης οχημάτων
Το καινοτόμο πρόγραμμα καθορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων. Οχήματα που παραμένουν εκτός κυκλοφορίας για εκτεταμένες περιόδους θα υπάγονται στο σύστημα ανακύκλωσης. Επιπλέον, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών θα χαρακτηρίζονται μη κατάλληλα για κυκλοφορία.
Οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους που δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες επισκευές εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε αυτοκίνητα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, όπως προβλήματα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων, όταν το κόστος αποκατάστασης υπερβαίνει την εμπορική αξία του οχήματος.
Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης κατά πρότυπα Euro
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει παρουσιάσει λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή απόσυρση οχημάτων βάσει των προτύπων εκπομπών. Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη με την απόσυρση οχημάτων Euro 1, ενώ το 2030 θα ακολουθήσουν τα Euro 2.
Η δεκαετία του 2030 θα φέρει σημαντικές αλλαγές, με την απόσυρση οχημάτων Euro 3 το 2034 και Euro 4 το 2039. Το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται με την απόσυρση οχημάτων Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050, σηματοδοτώντας την πλήρη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων.
Χαρακτηριστικά οχημάτων ανά πρότυπο εκπομπών
Τα οχήματα Euro 1 (1992-1996) αντιπροσωπεύουν την πρώτη γενιά με καταλυτικούς μετατροπείς, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών μοντέλων όπως Ford Escort και Opel Astra. Η εποχή Euro 2 (1996-2000) έφερε βελτιωμένους καταλύτες σε μοντέλα όπως Renault Clio και VW Golf Mk3.

Τα πρότυπα Euro 3 (2000-2005) εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους NOx σε οχήματα όπως Ford Focus Mk1 και BMW E46. Η περίοδος Euro 4 (2005-2010) χαρακτηρίστηκε από χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και την εμφάνιση υβριδικών τεχνολογιών.
Τα σύγχρονα πρότυπα Euro 5 (2010-2015) και Euro 6 (2015-σήμερα) ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ακόμα αυστηρότερα όρια εκπομπών.
Αντιδράσεις και προσαρμογές του προγράμματος
Το αρχικό σχέδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και επαγγελματίες του κλάδου επισκευών. Οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στην πιθανή απώλεια εισοδήματος και τις οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες νοικοκυριά.
Μετά από εκτεταμένες διαβουλεύσεις, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε σημαντικά. Οι ιδιοκτήτες διατηρούν πλέον το δικαίωμα επιλογής, εφόσον μπορούν να καταθέσουν λεπτομερές σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν την οικονομική τους δυνατότητα για αποκατάσταση του οχήματος εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Νέα εποχή ανακύκλωσης και ψηφιακού ελέγχου
Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές ενεργό συμμετοχή στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η ανάπτυξη ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα αποτρέπει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων μεταξύ κρατών μελών.
Ο έλεγχος των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα ενισχυθεί μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών εταιρειών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελέσουν παρελθόν, περιορίζοντας δραστικά την κυκλοφορία μη ασφαλών οχημάτων.
Άμεσες ενέργειες για ιδιοκτήτες οχημάτων
Ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ, με παρατεταμένη ακινητοποίηση ή σοβαρές ανεπισκεύαστες βλάβες καλούνται να προβούν σε άμεσο έλεγχο. Η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων θα αποτρέψει την υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα απόσυρσης.
Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας 12-13 ετών, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα οχήματα καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
