Κόσμος

Συναγερμός τώρα: Έκρηξη σε φορτηγό πλοίο ελληνικών συμφερόντων (ΒΙΝΤΕΟ)

Το βράδυ της Δευτέρας 18 Αυγούστου 2025 σημειώθηκε έκρηξη στο πλοίο W-Sapphire, ελληνικών συμφερόντων, που βρισκόταν στο λιμάνι της Βαλτιμόρης.

Το βράδυ της Δευτέρας 18 Αυγούστου 2025 σημειώθηκε έκρηξη στο πλοίο W-Sapphire, ελληνικών συμφερόντων, που βρισκόταν στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Σύμφωνα με αναφορές της αμερικανικής ακτοφυλακής, η έκρηξη έγινε νότια του Fort Carroll, ενώ το πλοίο μετέφερε άνθρακα και είχε 23 μέλη πληρώματος και 2 κυβερνήτες — όλοι ασφαλείς και χωρίς τραυματισμούς.

Αμέσως δηλώθηκε ζώνη ασφαλείας διατεταγμένη σε ακτίνα 2.000 μέτρων, και η φωτιά σβήστηκε άμεσα από τα συνεργεία πυρόσβεσης.

Το W-Sapphire, κατασκευασμένο το 2012 και τελωνεί υπό σημαία Λιβερίας, είχε προορισμό τον Μαυρίκιο (Port Louis), με προγραμματισμένη άφιξη στις 23 Σεπτεμβρίου. Όταν έφτασε η υποβρύχια μονάδα πυρόσβεσης, διαπιστώθηκαν ζημιές συμβατές με φωτιά και έκρηξη. Η διαχείριση του πλοίου γίνεται από την Αθήνα, μέσω της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας W-Marine, ενώ τα ακριβή αίτια της έκρηξης παραμένουν υπό διερεύνηση.

Το περιστατικό έρχεται σε ένα ευαίσθητο σημείο, καθώς είχε προηγηθεί — τον Μάρτιο του 2024 — άλλο ναυτικό ατύχημα σχετικό με τη γέφυρα Francis Scott Key.

Mόνο ένας στους δέκα ξέρει γιατί τα παράθυρα στα πλοία είναι στρόγγυλα και είναι αδύνατον να το μαντέψεις

Αν νομίζετε ότι τα παράθυρα στα πλοία είναι στρογγυλά για αισθητικούς λόγους, κάνετε λάθος, γιατί είναι κάτι που το επιτάσσει η φυσική.

Πλοίο: Γιατί τα παράθυρα είναι στρόγγυλα

Είναι από αυτά τα θέματα που σας (και μας, για να είμαστε ειλικρινείς) αρέσουν αρκετά: πράγματα που τα έχουμε μάθει παντελώς λάθος, άλλα που νομίζουμε ότι τα γνωρίζουμε επαρκώς αλλά είμαστε τελείως μα τελείως… εκτός πραγματικότητας και, φυσικά, τα αγαπημένα ορθογραφικά και συντακτικά παραπτώματα που είναι εξαιρετικά ψηλά στις λίστες μας.

Θέλοντας λοιπόν να διευρύνουμε αμφότεροι (εσείς κι εμείς) τους ορίζοντές μας, συνεχίζουμε σε ρυθμούς «9 στους 10 δεν γνωρίζουν» ή «99 στους 100» ή «999 στους 1000» ή, όταν θέλουμε πραγματικά να υπερβάλλουμε, «999.999.999.999.999.999 στους 1.000.000.000.000.000.000»- το πιάσατε πάντως το νόημα, η συντριπτική πλειονότητα δεν ξέρει κάτι.

Κι επειδή το μεγαλύτερο μέρος της γης είναι νερό, στραφήκαμε στα της θαλάσσης, προκειμένου να διατυπώσουμε ένα εξαιρετικά σημαντικό (για τους κατασκευαστές πλοίων, έστω) ερώτημα: αλήθεια, ξέρετε για ποιο λόγο τα παράθυρα ενός πλοίου είναι κυκλικού σχήματος και όχι τετράγωνα ή τρίγωνα ή οτιδήποτε άλλο;

Γιατί, λοιπόν, τα φινιστρίνια ενός πλοίου που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα είναι στρογγυλά (ή στρόγγυλα0 θα το… λύσουμε άλλη μέρα αυτό το γραμματικό ζήτημα, σε πρωτότυπο θέμα του στιλ «9 στους 10 δεν ξέρουν γιατί…»- καταλαβαίνετε, έτσι;), όπως ακριβώς συμβαίνει δηλαδή στα αεροπλάνα, τα υποβρύχια και τα διαστημόπλοια.

Ο λόγος που τα παράθυρα στα πλοία είναι στρογγυλά
Να το πάρει το ποτάμι (λάθος: η θάλασσα) ή τυχαίνει να είστε ο ένας που γνωρίζει;

Προτεινόμενο Άρθρο ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Μιας και δεν απαντάτε, αφήστε- εμείς:

Τα πλοία έχουν πάντα στρογγυλά παράθυρα στη γάστρα τους και ποτέ ορθογώνια ή τετράγωνα και η απάντηση στο γιατί βρίσκεται απλώς στις αρχές της φυσικής που αφορούν την κατασκευαστική ακεραιότητα.

Η κατασκευή ενός πλοίου βρίσκεται συνεχώς υπό καταπόνηση λόγω της κίνησής του στη θάλασσα και των κυμάτων. Ανοίγοντας τώρα ένα παράθυρο σε αυτή την επιφάνεια η προτεραιότητα είναι να διατηρηθεί όσο δυνατόν περισσότερο την αντοχή που έχει η γάστρα του πλοίου.

Τα στρογγυλά παράθυρα κατανέμουν τις δυνάμεις και την πίεση που ασκούνται πάνω σε αυτά ομοιόμορφα σε όλο το άνοιγμα, ενώ τα τετράγωνα θα είχαν πρόβλημα αφού οι δυνάμεις θα επενεργούσαν σε κάποια συγκεκριμένα σημεία τα οποία θα ήταν οι γωνίες τους.

Αυτές οι γωνίες τότε θα γίνονταν το αδύναμο σημείο και θα μπορούσε να έχει σαν αποτέλεσμα την στρέβλωση ή την διεύρυνση μιας τρύπας σε περίπτωση κάποιας διαρροής. Αυτός ο ασυνήθιστος στρογγυλός σχεδιασμός των φινιστρινιών του πλοίου προσφέρει αντοχή στο φως του ήλιου καθώς και στη θάλασσα και το νερό της βροχής.

Δεν είναι αισθητικό επομένως το ζήτημα. Δεν είναι πως ο Σύνδεσμος Αμετανόητων Φίλων Στρογγυλάδας (Σ.Α.Φ.Σ. για συντομία) με παρασκηνιακές κινήσεις πίσω από την κουρτίνα έκανε τη διαφορά και πέρασε το δικό του- όχι.

Για όλα «φταίει» η… φύση και το γεγονός πως με τα κυκλικά μας τα παράθυρα τα πάντα είναι πολύ πιο ασφαλή.

Καλή σας συνέχεια, πρώην 99 στους 100!

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων