ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝ ΑΚΟΥΣΕΤΕ «Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ» ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ ΑΜΕΣΩΣ! ΣΤΗΝΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Δεν έχουν ιερό και όσιο πια οι επιτήδειοι. Πάνω που νομίζαμε ότι τα έχουμε δει όλα, οι απατεώνες επιστρατεύουν τώρα και την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να μας…

Δεν έχουν ιερό και όσιο πια οι επιτήδειοι. Πάνω που νομίζαμε ότι τα έχουμε δει όλα, οι απατεώνες επιστρατεύουν τώρα και την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να μας ξεγελάσουν, πατώντας σε μια καθημερινή μας ανάγκη: τα φάρμακα.

Το τελευταίο διάστημα, τα τηλέφωνα χτυπάνε και η απάτη έχει στηθεί πολύ έξυπνα. Αν δείτε άγνωστο νούμερο και ακούσετε για «συνταγή φαρμακείου», κλείστε το αμέσως!

Πώς στήνουν την παγίδα
Η μέθοδος είναι πονηρή. Σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών, σας καλούν στο κινητό και σας ενημερώνουν με ύφος επίσημο ότι «η συνταγή από το φαρμακείο είναι έτοιμη», προτρέποντάς σας να περάσετε να την παραλάβετε.

Το περίεργο; Η φωνή που θα ακούσετε στην άλλη άκρη της γραμμής δεν είναι ανθρώπινη. Είναι μια φωνή φτιαγμένη από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), που μοιάζει αληθινή αλλά έχει κάτι το «ρομποτικό».

SOS: Αυτά είναι τα ύποπτα νούμερα
Οι πολίτες που την έχουν «πατήσει» ή γλίτωσαν στο τσακ, αναφέρουν κυρίως τους εξής δύο αριθμούς:

📞 697 466 3347
📞 697 056 5259

Αν προσπαθήσετε να καλέσετε πίσω σε αυτούς τους αριθμούς από περιέργεια; Μην το κάνετε κόπο. Οι γραμμές έχουν φραγή εισερχομένων, οπότε δεν θα βγάλετε άκρη.

Το κόλπο με την «μάσκα» (Spoofing)
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν μια τεχνική που λέγεται «Caller ID Spoofing». Τι κάνουν δηλαδή; «Μασκαρεύουν» την ταυτότητά τους για να φαίνεται ότι σας καλεί κάποιος σοβαρός οργανισμός ή εταιρεία, ενώ στην πραγματικότητα κρύβονται πίσω από υπολογιστές.

Τι πρέπει να κάνετε (και τι ΟΧΙ)
Για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, η ΕΛ.ΑΣ. και οι ειδικοί συμβουλεύουν:

🚫 Μην δίνετε στοιχεία: Αν σας ζητήσουν κωδικούς e-banking, PIN ή προσωπικά δεδομένα, κλείστε το χθες! Κανένας σοβαρός φορέας δεν τα ζητάει τηλεφωνικά.
🤨 Υποψιαστείτε: Αν η φωνή ακούγεται σαν ρομπότ ή το μήνυμα είναι πιεστικό, τερματίστε την κλήση.
☎️ Τσεκάρετε μόνοι σας: Αν έχετε αμφιβολία, καλέστε εσείς τον φαρμακοποιό σας ή τον φορέα που υποτίθεται ότι σας κάλεσε, στα επίσημα τηλέφωνα.

Πού να απευθυνθείτε
Αν δεχτείτε τέτοια κλήση ή πέσετε θύμα, μην το αμελήσετε. Ενημερώστε τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος:

📞 Τηλέφωνο: 11188
📧 Email: [email protected]
📱 App: Μέσω του gov.gr (Καταγγελίες για εγκλήματα κυβερνοχώρου)

Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Χρονοδιάγραμμα και κριτήρια

Ένα επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους μας. Το νέο σύστημα εστιάζει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού στόλου οχημάτων. Με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών, ο ελληνικός στόλος χρειάζεται άμεση ανανέωση για να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Κριτήρια υποχρεωτικής απόσυρσης οχημάτων
Το καινοτόμο πρόγραμμα καθορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων. Οχήματα που παραμένουν εκτός κυκλοφορίας για εκτεταμένες περιόδους θα υπάγονται στο σύστημα ανακύκλωσης. Επιπλέον, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών θα χαρακτηρίζονται μη κατάλληλα για κυκλοφορία.

Οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους που δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες επισκευές εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε αυτοκίνητα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, όπως προβλήματα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων, όταν το κόστος αποκατάστασης υπερβαίνει την εμπορική αξία του οχήματος.

Προτεινόμενο ΆρθροΝόμιζε πως ήταν απλή αλλεργία… αλλά η διάγνωση θα σας σοκάρει!

Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης κατά πρότυπα Euro
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει παρουσιάσει λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή απόσυρση οχημάτων βάσει των προτύπων εκπομπών. Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη με την απόσυρση οχημάτων Euro 1, ενώ το 2030 θα ακολουθήσουν τα Euro 2.

Η δεκαετία του 2030 θα φέρει σημαντικές αλλαγές, με την απόσυρση οχημάτων Euro 3 το 2034 και Euro 4 το 2039. Το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται με την απόσυρση οχημάτων Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050, σηματοδοτώντας την πλήρη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων.

Χαρακτηριστικά οχημάτων ανά πρότυπο εκπομπών
Τα οχήματα Euro 1 (1992-1996) αντιπροσωπεύουν την πρώτη γενιά με καταλυτικούς μετατροπείς, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών μοντέλων όπως Ford Escort και Opel Astra. Η εποχή Euro 2 (1996-2000) έφερε βελτιωμένους καταλύτες σε μοντέλα όπως Renault Clio και VW Golf Mk3.

Τα πρότυπα Euro 3 (2000-2005) εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους NOx σε οχήματα όπως Ford Focus Mk1 και BMW E46. Η περίοδος Euro 4 (2005-2010) χαρακτηρίστηκε από χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και την εμφάνιση υβριδικών τεχνολογιών.

Τα σύγχρονα πρότυπα Euro 5 (2010-2015) και Euro 6 (2015-σήμερα) ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ακόμα αυστηρότερα όρια εκπομπών.

Αντιδράσεις και προσαρμογές του προγράμματος
Το αρχικό σχέδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και επαγγελματίες του κλάδου επισκευών. Οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στην πιθανή απώλεια εισοδήματος και τις οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες νοικοκυριά.

Μετά από εκτεταμένες διαβουλεύσεις, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε σημαντικά. Οι ιδιοκτήτες διατηρούν πλέον το δικαίωμα επιλογής, εφόσον μπορούν να καταθέσουν λεπτομερές σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν την οικονομική τους δυνατότητα για αποκατάσταση του οχήματος εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Νέα εποχή ανακύκλωσης και ψηφιακού ελέγχου
Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές ενεργό συμμετοχή στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η ανάπτυξη ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα αποτρέπει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων μεταξύ κρατών μελών.

Ο έλεγχος των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα ενισχυθεί μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών εταιρειών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελέσουν παρελθόν, περιορίζοντας δραστικά την κυκλοφορία μη ασφαλών οχημάτων.

Άμεσες ενέργειες για ιδιοκτήτες οχημάτων
Ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ, με παρατεταμένη ακινητοποίηση ή σοβαρές ανεπισκεύαστες βλάβες καλούνται να προβούν σε άμεσο έλεγχο. Η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων θα αποτρέψει την υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα απόσυρσης.

Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας 12-13 ετών, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα οχήματα καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων