ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΕΘΑΝΕ Ο ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ

Εκοιμήθη εν Κυρίω ο ιερατικώς προϊστάμενος του Ναού μας Αρχιμανδρίτης Λεόντιος Καρίκας. Τα τελευταία τρία χρόνια υπηρετεί ως Ιερατικός Προϊστάμενος του Ιερού…

Εκοιμήθη εν Κυρίω ο ιερατικώς προϊστάμενος του Ναού μας Αρχιμανδρίτης Λεόντιος Καρίκας.

Τα τελευταία τρία χρόνια υπηρετεί ως Ιερατικός Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Παναγίας Ευαγγελιστρίας Θεσσαλονίκη.

Την Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, και ώρα 11:00 π.μ. θα τελεσθεί η εξόδιος ακολουθία. Προ αυτής θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου. Ας έχουμε την ευχή του!

Ο π. Απόστολος-Λεόντιος Καρίκας γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1965. Σπούδασε στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και τα τελευταία τρία χρόνια υπηρετεί στον Ι. Ναό Παναγίας Ευαγγελιστρίας (ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ) Θεσσαλονίκης. Έχει τα οφίκια του Αρχιμανδρίτη καθώς και του πνευματικού-εξομολόγου και μέσα στα πλαίσια της «Κοινωνίας Αγάπης» συλλέγει τρόφιμα και τα διανέμει σε άπορες οικογένειες, όπου υπάρχει ανάγκη.

Ο παππούς του βιογραφούμενου, Νικόλαος Καρίκας, γεννήθηκε στη Σμύρνη και ήρθε στην Ελλάδα μετά τα αιματηρά γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής και τον ξεριζωμό των Ελλήνων το 1922. Εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη και παντρεύτηκε την Αικατερίνη, με την οποία απέκτησε πέντε παιδιά, τον Χρήστο, τον Ιωάννη, τον Σταμάτη, τον Αθανάσιο και τον Δημήτριο.

Ο παππούς από τη μεριά της μητέρας του, Απόστολος Βασιλόπουλος, ήταν παντρεμένος με τη γιαγιά Χρυσή και απέκτησαν πέντε παιδιά, την Δήμητρα, τον Βασίλειο, τον Διονύσιο, την Ειρήνη και την Παναγιώτα.

Ο πατέρας του, Αθανάσιος Καρίκας, γεννήθηκε το 1929. Φοίτησε στο Δημοτικό και από μικρός ξεκίνησε να εργάζεται κάνοντας μεταφορές με τρίκυκλο, ασχολία που έκανε μέχρι τη συνταξιοδότησή του. Παντρεύτηκε το 1961 την Παναγιώτα Βασιλοπούλου και απέκτησαν τρία παιδιά. Τον Νικόλαο το 1963, που απεβίωσε σε ηλικία 3 ετών, τον Απόστολο το 1965 και τον Νικόλαο το 1968. Ο Νικόλαος είναι ελεύθερος επαγγελματίας και ζει στη Θεσσαλονίκη.

Ο Απόστολος Καρίκας γεννήθηκε το 1965 στη Θεσσαλονίκη και τελείωσε το εξατάξιο Γυμνάσιο-Λύκειο στη Θεσσαλονίκη. Αμέσως μετά υπηρέτησε στο Πεζικό εκπληρώνοντας τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Στη συνέχεια έδωσε εξετάσεις και εισήχθη στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών, από όπου αποφοίτησε το 1988. Μέχρι το 1998 εργαζόταν σε διάφορες θέσεις στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στο Ταχυδρομείο και σε δικηγορικό γραφείο.

Το 1999 χειροτονήθηκε Διάκονος στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αμπελοκήπων από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κυρό Διονύσιο. Διετέλεσε Διάκονος έως τον Απρίλιο του 2000, που χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος και έλαβε το οφίκιο του Αρχιμανδρίτη στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Στεφάνου Αρναίας από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Ιερισσού κυρό Νικόδημο. Υπηρέτησε στις ιερές Μητροπόλεις Νεαπόλεως και Ιερισσού και τα τελευταία τρία χρόνια υπηρετεί ως Ιερατικός Προϊστάμενος στον Ιερό Ναό Παναγίας Ευαγγελιστρίας (ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ) Θεσσαλονίκης, της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, λειτουργώντας τα ποιμαντικά-ιερατικά του καθήκοντα αλλά και ως πνευματικός-εξομολόγος στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης αλλά και της πανδημίας που μαστίζει την πατρίδα μας, μέσα στα πλαίσια της «Κοινωνίας Αγάπης», συλλέγει τρόφιμα κατά διαστήματα και τα διανέμει σε άπορες οικογένειες όπου έχουν ανάγκη. Έχει δημιουργήσει τις Σχολές Γονέων όπου αναπτύσσονται διάφορα θέματα οικογενειακού προβληματισμού. Κατά καιρούς έχει καλέσει διάφορες προσωπικότητες (Καθηγητές Πανεπιστημίου, Ιατρούς, Ιερείς και άλλους λόγιους ομιλητές) και πραγματοποιούνται ομιλίες πάνω σε διάφορα θέματα.

Κατά την 13 ετών παρουσία του στην Νέα Μάδυτο ανακαινίστηκαν εκ βάθρων τόσο ο Κεντρικός Ιερός Ναός του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου όσο και τα δύο παρεκκλήσια των Αγίων Αναργύρων και του Αγίου Ευθυμίου Επισκόπου Μαδύτου.

Η Νέα Μάδυτος έχει την ιδιαιτέρα ευλογία να έχει τον δικό της Άγιο, τον Άγιο Ευθύμιο Επίσκοπο Μαδύτου, κατά σάρκα αδελφό της Οσίας Παρασκευής της Επιβατινής, όπου η μνήμη του εορτάζεται πανηγυρικώς στο ομώνυμο Ιερό παρεκκλήσιό του που υπάρχει προς τιμήν του στην Νέα Μάδυτο, κάθε έτος στις 5 Μαΐου. Ονομάζεται και Μυροβλύτης, γιατί μέσα από τον Τάφο του ανάβλυζε μύρο.

Οι κάτοικοι της Νέας Μαδύτου είναι ευσεβείς άνθρωποι όπου μέχρι σήμερα τιμούν τους προγόνους τους και επισκέπτονται τακτικά και την παλαιά Μάδυτο που βρίσκεται στα στενά των Δαρδανελίων στην Τουρκία. Σήμερα με την άοκνη φροντίδα του Σεπτού Προκαθημένου της Ορθοδοξίας, Πατριάρχη του Γένους μας της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, έχει ξαναζωντανέψει η Ιερά Μητρόπολις Καλλιουπόλεως και Μαδύτου με την χειροτονία του Άξιου Ποιμενάρχη της Μητροπολίτου Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στεφάνου. Ο βιογραφούμενος αξιώθηκε να μεταβεί δύο φορές.

Κοντά στην Νέα Μάδυτο Θεσσαλονίκης βρίσκεται η Απολλωνία όπου μέχρι σήμερα σώζεται το Βήμα του Αποστόλου των Εθνών Παύλου. Σύμφωνα με τις Επιστολές του Αποστόλου των Εθνών Παύλου, ένας βράχος έξω από το χωριό αποτελεί το βήμα του Αποστόλου, από όπου κήρυξε ο Απόστολος Παύλος διερχόμενος την Εγνατία Οδό και οδεύοντας στην Θεσσαλονίκη. Το βήμα διαφέρει από τα υπόλοιπα μνημεία του Αποστόλου Παύλου στην Μακεδονία, καθώς πρόκειται για ένα βραχώδες μνημείο, όπου σήμερα έχει κτιστεί στον Ιερό χώρο Ιερός Ναός με την φροντίδα του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ιερισσού Θεοκλήτου.

Τα τελευταία τρία χρόνια υπηρετεί ως Ιερατικός Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Παναγίας Ευαγγελιστρίας Θεσσαλονίκης, όπου ανακαίνισε τόσο τον Κεντρικό Ναό της Παναγίας μας όσο και το Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Λαζάρου και συνεχίζοντας παράλληλα την αγιογράφησή τους

Προτεινόμενο ΆρθροΝόμιζε πως ήταν απλή αλλεργία… αλλά η διάγνωση θα σας σοκάρει!

Μέσα στο λειτουργικό πρόγραμμα της Ενορίας, έχει καθιερωθεί κάθε εβδομάδα να ψέλνονται εναλλάξ οι Ιερές Ακολουθίες της Παρακλήσεως στην Παναγία μητέρα μας και στον Αρχάγγελο Μιχαήλ (Μανταμάδων-Λέσβου) και στην συνέχεια γίνονται οι Σχολές Γονέων όπου αναλύονται διάφορα θέματα Οικογενειακού Προβληματισμού.

Ο π. Απόστολος-Λεόντιος Καρίκας δηλώνει ότι η μεγαλύτερη ευλογία του και κληρονομιά από τον Άγιο Θεό και την Κυρία Θεοτόκο είναι τα πνευματικά του παιδιά.

Απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων στην Ελλάδα: Χρονοδιάγραμμα και κριτήρια

Ένα επαναστατικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ξεκινά στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην εξάλειψη επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους μας. Το νέο σύστημα εστιάζει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού στόλου οχημάτων. Με μέσο όρο ηλικίας άνω των 17 ετών, ο ελληνικός στόλος χρειάζεται άμεση ανανέωση για να συμβαδίσει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Κριτήρια υποχρεωτικής απόσυρσης οχημάτων
Το καινοτόμο πρόγραμμα καθορίζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων. Οχήματα που παραμένουν εκτός κυκλοφορίας για εκτεταμένες περιόδους θα υπάγονται στο σύστημα ανακύκλωσης. Επιπλέον, αυτοκίνητα χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών θα χαρακτηρίζονται μη κατάλληλα για κυκλοφορία.

Οχήματα με αποτυχημένους τεχνικούς ελέγχους που δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες επισκευές εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε αυτοκίνητα με σημαντικές μηχανικές βλάβες, όπως προβλήματα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων, όταν το κόστος αποκατάστασης υπερβαίνει την εμπορική αξία του οχήματος.

Χρονοδιάγραμμα απόσυρσης κατά πρότυπα Euro
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει παρουσιάσει λεπτομερές χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή απόσυρση οχημάτων βάσει των προτύπων εκπομπών. Το 2026 σηματοδοτεί την έναρξη με την απόσυρση οχημάτων Euro 1, ενώ το 2030 θα ακολουθήσουν τα Euro 2.

Η δεκαετία του 2030 θα φέρει σημαντικές αλλαγές, με την απόσυρση οχημάτων Euro 3 το 2034 και Euro 4 το 2039. Το χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται με την απόσυρση οχημάτων Euro 5 το 2043 και Euro 6 το 2050, σηματοδοτώντας την πλήρη μετάβαση σε νέες τεχνολογίες κινητήρων.

Χαρακτηριστικά οχημάτων ανά πρότυπο εκπομπών
Τα οχήματα Euro 1 (1992-1996) αντιπροσωπεύουν την πρώτη γενιά με καταλυτικούς μετατροπείς, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών μοντέλων όπως Ford Escort και Opel Astra. Η εποχή Euro 2 (1996-2000) έφερε βελτιωμένους καταλύτες σε μοντέλα όπως Renault Clio και VW Golf Mk3.

Τα πρότυπα Euro 3 (2000-2005) εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους NOx σε οχήματα όπως Ford Focus Mk1 και BMW E46. Η περίοδος Euro 4 (2005-2010) χαρακτηρίστηκε από χαμηλότερες εκπομπές CO₂ και την εμφάνιση υβριδικών τεχνολογιών.

Τα σύγχρονα πρότυπα Euro 5 (2010-2015) και Euro 6 (2015-σήμερα) ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα φιλτραρίσματος και ακόμα αυστηρότερα όρια εκπομπών.

Αντιδράσεις και προσαρμογές του προγράμματος
Το αρχικό σχέδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων και επαγγελματίες του κλάδου επισκευών. Οι ανησυχίες επικεντρώθηκαν στην πιθανή απώλεια εισοδήματος και τις οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες νοικοκυριά.

Μετά από εκτεταμένες διαβουλεύσεις, το πρόγραμμα τροποποιήθηκε σημαντικά. Οι ιδιοκτήτες διατηρούν πλέον το δικαίωμα επιλογής, εφόσον μπορούν να καταθέσουν λεπτομερές σχέδιο επισκευής και να αποδείξουν την οικονομική τους δυνατότητα για αποκατάσταση του οχήματος εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Νέα εποχή ανακύκλωσης και ψηφιακού ελέγχου
Το σύστημα επιβάλλει στους κατασκευαστές ενεργό συμμετοχή στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση κρίσιμων εξαρτημάτων. Παράλληλα, η ανάπτυξη ενιαίας ευρωπαϊκής ψηφιακής πλατφόρμας θα αποτρέπει την επανεισαγωγή αποσυρμένων οχημάτων μεταξύ κρατών μελών.

Ο έλεγχος των πιστοποιητικών ΚΤΕΟ θα ενισχυθεί μέσω διασύνδεσης με βάσεις δεδομένων ασφαλιστικών εταιρειών και εφορίας. Τα πλαστά δελτία θα αποτελέσουν παρελθόν, περιορίζοντας δραστικά την κυκλοφορία μη ασφαλών οχημάτων.

Άμεσες ενέργειες για ιδιοκτήτες οχημάτων
Ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς έγκυρο ΚΤΕΟ, με παρατεταμένη ακινητοποίηση ή σοβαρές ανεπισκεύαστες βλάβες καλούνται να προβούν σε άμεσο έλεγχο. Η έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων θα αποτρέψει την υποχρεωτική ένταξη στο πρόγραμμα απόσυρσης.

Με τον ελληνικό στόλο να υπερβαίνει κατά πολύ τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο ηλικίας 12-13 ετών, η μετάβαση σε ασφαλέστερα και περιβαλλοντικά φιλικότερα οχήματα καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων