Lifestyle

Λευτέρης Βουρνάς: Ο “ζεν πρεμιέ” του ελληνικού σινεμά, τα πέτρινα χρόνια ως παιδί και η τραγική αυλαία της ζωής του

Λευτέρης Βουρνάς: Ήταν από τους “ζεν πρεμιέ” του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όμως έζησε μια δύσκολη ζωή που έγινε γνωστή μετά τον τραγικό του θάνατο.

Λευτέρης Βουρνάς: Ήταν από τους “ζεν πρεμιέ” του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όμως έζησε μια δύσκολη ζωή που έγινε γνωστή μετά τον τραγικό του θάνατο. Γεννήθηκε το 1942 στη Βούλα και ήταν απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Σταυράκου. Πρωτοεμφανίστηκε στο θεατρικό σανίδι το 1962 και έκτοτε συνέχισε να κάνει επιτυχίες στο θέατρο, αλλά και στο σινεμά και την τηλεόραση. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως δευτεραγωνιστής, καθώς στεκόταν επάξια δίπλα σε πρωτοκλασάτα ονόματα της εποχής, όπως ο Λάμπρος Κωνσταντάρας.

Λευτέρης Βουρνάς: Τα δύσκολα πρώτα χρόνια της ζωής του

Μεγάλωσε με τη μητέρα και τη θεία του, καθώς ο πατέρας του ήταν πολιτικός πρόσφυγας στην Τασκένδη, επειδή ήταν κομμουνιστής και δε μπορούσε να έρθει στην Ελλάδα εκείνη την εποχή. Η έλλειψη και μόνο της πατρικής φιγούρας από τη ζωή του πιστεύεται πως έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ψυχολογική του κατάσταση, με αποτέλεσμα ο Λευτέρης Βουρνάς να οδηγηθεί σε ένα σύνολο προβληματισμών, που με τη σειρά τους τον ώθησαν στο να γίνει ηθοποιός.

Λευτέρης Βουρνάς: Τα πρώτα βήματα δίπλα στην Ειρήνη Παππά

Εμφανίζεται για πρώτη φορά στην κινηματογραφική οθόνη στην ταινία “Μπουμπουλίνα”, στο πλευρό της μεγάλης ηθοποιού Ειρήνης Παππά. Ήταν μόλις 17 χρονών. Τρία χρόνια αργότερα έκανε αίσθηση συμμετέχοντας στο θεατρικό «Κόκκινα Φανάρια». Μέσα στη δεκαετία του ’60 έπαιξε σε περισσότερες από 20 ταινίες στο πλευρό σημαντικών ηθοποιών της εποχής. Το γεγονός ότι είχε γυμνασμένο σώμα και όμορφο πρόσωπο του έδινε συνέχεια ρόλους και οι γυναίκες δεν σταμάτησαν να τον περιτριγυρίζουν (ο ίδιος πάντως παντρεύτηκε το 1971). Παρά το γεγονός ωστόσο ότι τα πάντα έμοιαζαν ιδανικά, η έλλειψη του πατέρα του από τη ζωή του ήταν κάτι που δεν μπόρεσε να ξεπεράσει ποτέ.

Λευτέρης Βουρνάς: Όταν συνάντησε τον πατέρα του για πρώτη και τελευταία φορά

Όλα αυτά τα χρόνια ο ηθοποιός δε μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει ότι ο πατέρας του λείπει από τη ζωή του και για αυτό το λόγο δεν έπαψε ποτέ να προσπαθεί να έρθει σε επικοινωνία μαζί, να βρεθούν από κοντά και να μιλήσουν. Ήθελε όσο τίποτα άλλο να τον γνωρίσει, αυτό ήταν το μεγάλο απωθημένο του. Τελικά, τα κατάφερε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 όταν και τα γράμματά του απέδωσαν καρπούς και ξεκίνησε μια αλληλογραφία με τον πατέρα. Οι δυο τους συναντήθηκαν για μια και μοναδική φορά το 1975 στο λιμάνι του Πειραιά. Ο πατέρας του κατάφερε να έρθει στην Ελλάδα ωστόσο δεν έκατσε σχεδόν καθόλου. Μερικές μέρες αργότερα επέστρεψε για πάντα στη Ρωσία. Εκεί άλλωστε είχε δημιουργήσει μια νέα οικογένεια, είχε στήσει μια νέα ζωή και δεν ήθελε να μείνει στην Ελλάδα. Η οριστική φυγή του κλόνισε τον Βουρνά.

Λευτέρης Βουρνάς: Η ψυχολογική κατάρρευση

Αυτή η εξέλιξη ήταν η αρχή του τέλους για τον Λευτέρη Βουρνά. Ύστερα από την απόρριψη του πατέρα του, η ζωή του πήρε την κάτω βόλτα. Βυθίστηκε στην κατάθλιψη, χώρισε με τη γυναίκα του, ενώ η έλευση της δεκαετίας του ’80 και η εποχή της βιντεοκασέτας που του χάρισαν ορισμένους νέους ρόλους, δεν στάθηκαν ικανές συνθήκες για να βρει τη χαμένη ψυχική υγεία του. Όταν πέθανε και η θεία του με την οποία είχαν μεγαλώσει μαζί, ήταν το τελειωτικό χτύπημα. Τα πράγματα έγιναν ολοκληρωτικά άσχημα για αυτόν.

Λευτέρης Βουρνάς: Όταν έδωσε τέλος στη ζωή του

Όλη αυτή η κατάσταση οδήγησε τον ηθοποιό στην απόφαση να δώσει τέλος στη ζωή του την 1η Ιουλίου του 1987. Αφού πήρε μερικά χάπια και έκοψε τις φλέβες του πήδηξε από τον τρίτο όροφο του σπιτιού του δίνοντας τέλος στη ζωή του και συγκλονίζοντας θαυμαστές και συναδέλφους. Οι φήμες πως έπασχε από AIDS -ασθένεια καινούρια εκείνη την εποχή- διαψεύστηκαν άμεσα και μαζί τους και μια ορθολογική εξήγηση για την άσχημη κατάστασή του: κανείς άλλωστε δεν ήξερε το παρασκήνιο της ζωής του. Ήταν ωστόσο η προσωποποίηση μιας πραγματικότητας πολύ βαριάς: η ψυχή δεν θεραπεύεται με φήμη και αναγνωρισιμότητα, ούτε καν με λεφτά. Εμείς θα συνεχίσουμε να τον θυμόμαστε μέσα από την παρουσία του στις ασπρόμαυρες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όπως στην ταινία “Της ζήλειας τα καμώματα”.

Γιώργος Παπαγεωργίου: Η μητέρα του Φιλαρέτη Κομνηνού, ο γάμος με τη Δανάη Μιχαλάκη και η σκηνοθεσία

Γιώργος Παπαγεωργίου: Αδιαμφισβήτητα πολυτάλαντος, μπορεί να αποδόσει εξαιρετικά ως ηθοποιός, ως σκηνοθέτης, αλλά και ως μουσικός, αν λάβει κανείς υπόψη πως διατηρεί και το δικό του συγκρότημα, τους Polkar, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα γνωστοί και αγαπητοί στο ελληνικό κοινό. Έχει άλλο ένα προτέρημα, την εμφάνισή του, καθώς είναι από τους πιο ωραίους και γοητευτικούς ηθοποιούς της γενιάς του αυτή τη στιγμή. Το γεγονός πως είναι γιος της Φιλαρέτης Κομνηνού είναι απλώς μια λεπτομέρεια, καθώς το επίπεδο της δουλειάς που δείχνει σε ό,τι καταπιάνεται, φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας και αυτό ίσως είναι το σημαντικότερο που έχει καταφέρει. Τα τελευταία χρόνια είναι παντρεμένος με τη συνάδελφό του ηθοποιό Δανάη Μιχαλάκη, για την οποία μιλάει πάντα με τα καλύτερα λόγια.

Γιώργος Παπαγεωργίου: Η επαγγελματική του πορεία

Προτεινόμενο Άρθρο «Δεν περίμενα ποτέ να έχω καpκίνο του εντέρου στα 24 μου – Ποια ήταν τα συμπτώματα που είχα επί 6 χρόνια»

Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο ήταν στην παράσταση “Κατσαρίδα”, ενώ στην τηλεόραση ήταν το 2000 σε ένα επεισόδιο της αστυνομικής σειράς “Κόκκινος Κύκλος” όπου υποδύθηκε έναν αστυνομικό. Ακολούθησαν συμμετοχές στις σειρές “Ιωάννα της καρδιάς”, στην οποία πρωταγωνιστούσε η Γιουλίκα Σκαφιδά το 2006 και στην “Τυφλόμυγα” το 2008. Επίσης συμμετείχε σε ένα επεισόδιο της σειράς “Σε Είδα” το 2008 και πάλι μαζί με την Γιούλικα Σκαφιδά.

Έπειτα, το 2012 θα συμμετείχε στη σειρά “Βρικόλακες” στο MEGA, τα γυρίσματα ωστόσο δεν ξεκίνησαν ποτέ λόγω του υψηλού κόστους της σειράς. Τον Ιούλιο του 2012, το σενάριο προτάθηκε και στον ANT1 όπου υπήρξε ενδιαφέρον. Η σειρά εν τέλη δεν προβλήθηκε ποτέ. Επιπλέον τον Ιανουάριο του 2019, συμμετείχε στην σειρά “Η ζωή εν τάφω” στην ΕΡΤ1.

Τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα ως ηθοποιός μέσα από τηλεοπτικές επιτυχίες. Το 2019 πρωταγωνίστησε στην κωμική σειρά “Σπίτι Είναι” στον ALPHA. Τον Ιανουάριο του 2020 πρωταγωνιστούσε στην κωμική σειρά “Σχεδόν Ενήλικες” στο MEGA στον ρόλο του Αλέξη. Την σεζόν 2021-2022 τον είδαμε στην κοινωνική σειρά του MEGA “Σκοτεινή Θάλασσα” στον ρόλο του Χρήστου.

Πέρα από την ενασχόλησή του με την υποκριτική, έχει βρεθεί και στο ρόλο του θεατρικού σκηνοθέτη. Συγκεκριμένα σκηνοθέτησε για το Θέατρο του Νέου Κόσμου και το Φεστιβάλ Αθηνών, τις παραστάσεις: “Η Ωραία του Πέραν”, “Αρίστος”, “Η Γιαννούλα η Κουλουρού”, “Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι” και “Ο Επιθεωρητής”.

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, στις 11 Απριλίου του 1981, ο γνωστός ηθοποιός σπούδασε μάρκετινγκ ενώ παράλληλα πέρασε στο Εθνικό. Διέκοψε τις σπουδές του λόγω στρατού και συνέχισε όταν απολύθηκε.

Γιώργος Παπαγεωργίου: “Ο γάμος μας ήταν ακριβώς όπως τον θέλαμε”

Όπως έχει αναφέρει σε συνέντευξη του, γνώρισε τη σύζυγό του Δανάη Μιχαλάκη, όταν εκείνη δούλευε ως σερβιτόρα: «Εγώ γνώρισα τη Δανάη σε μια φάση της ζωής της που δεν είχε δουλειά όσον αφορά την τηλεόραση ή το θέατρο, δούλευε σερβιτόρα και στους πρώτους μήνες της σχέσης μας έγινε το casting για τις Αγριες Μέλισσες και μετά όλα τα άλλα. Είναι μια παραμυθένια ιστορία αυτό που έχει συμβεί, γιατί την γνωρίζω και πριν από την επιτυχία της σειράς, της άξιζε να συμβεί όλο αυτό και δεν έχει αλλάξει καθόλου».

Μιλώντας για τον γάμο τους έχει πει τα εξής: «Ο γάμος μας ήταν ακριβώς όπως τον θέλαμε με την Δανάη. Ένα μεγάλο πάρτι με φίλους. Ο γάμος ήταν πολιτικός και δεν είχαμε ρύζι. Όταν βγήκαμε από το δημαρχείο μας έλουσαν με σακιά από ρύζι».

Ο ηθοποιός έχει απαντήσει και για την είδηση-“ράδιο αρβύλα” που είχε κυκλοφορήσει για την ημερομηνία του γάμου τους: «Δεν υπήρξε ποτέ αυτή η πιθανότητα αυτής της ημερομηνίας τον Ιούνιο. Κι εμάς λίγο μας σόκαρε το ότι υπήρξε ξαφνικά αυτή η αναμπουμπούλα, μας πήραν οι φίλοι και μας ρωτούσαν γιατί δεν τους το είπαμε. Μετά ήταν όλα εντάξει, το πήγαμε ουσιαστικά όπως ήταν να το πάμε εξαρχής».

Γιώργος Παπαγεωργίου: «Δεν ήθελα να με συνδέουν με τη μητέρα μου, το έβλεπα κομπλεξικά»

Για τη μητέρα του Φιλαρέτη Κομνηνού και κατά πόσο τον έχει στιγματίσει το μεγάλο όνομά της στην επαγγελματική του πορεία έχει μιλήσει σε συνέντευξή του ο Γιώργος Παπαγεωργίου: «Όταν ξεκίνησα να δουλεύω, αλλά και από το σχολείο ακόμα, είχα αναπτύξει ένα κόμπλεξ και ήθελα να μη συνδέομαι με το όνομα της μητέρας μου. Απέφευγα να συνεργάζομαι μαζί της. Μου είχε βγει μία φοβία από την ανάποδη. Για να μην έχουν να πουν, να μην έχουν να σκεφτούν ότι είμαι σε αυτή τη δουλειά ως μία συνέχεια της μητέρας μου».

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων