Lifestyle

Κατίνα Παξινού: Το όσκαρ, ο χαμός της κόρης της, η αμύθητη περιουσία, το αληθινό όνομα της και η ασθένεια που της στοίχισε τη ζωή

Η Κατίνα Παξινού ήταν από τις πιο γνωστές και ταλαντούχες ηθοποιούς της εποχής. Και ποιος δεν θυμάται σήμερα την μεγάλη ερμηνεύτρια μιας άλλης εποχής…

Η Κατίνα Παξινού ήταν από τις πιο γνωστές και ταλαντούχες ηθοποιούς της εποχής. Και ποιος δεν θυμάται σήμερα την μεγάλη ερμηνεύτρια μιας άλλης εποχής; Η ίδια ήταν η πιο σπουδαία ηθοποιός της γενιάς της που διακρίθηκε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η καριέρα της φυσικά απογειώθηκε και η ίδια ήταν για χρόνια στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Κατίνα Παξινού: Η συμβολή της στο θέατρο

Αρχικά, αποτελεί σημείο αναφοράς για την υποκριτική τέχνη στην Ελλάδα ακόμη και σήμερα, αν και ελάχιστοι εν ζωή την έχουν δει στο θεατρικό σανίδι και πολλοί λίγοι στις μετρημένες στα δάκτυλα των δυο χεριών ταινίες, ξένες παραγωγές, που έπαιξε. Πρόκειται για την θρυλική Κατίνα Παξινού, μία από τις κορυφαίες ηθοποιούς της χώρας μας που, μαζί με την Μελίνα Μερκούρη και την Ειρήνη Παπά, έκανε και αξιοσημείωτη καριέρα στο εξωτερικό.

Η Κατίνα Παξινού, παρότι υπήρξε μία τεράστια ηθοποιός, διαθέτοντας ένα πηγαίο αυτόφωτο ταλέντο, μία σπουδαία προσωπικότητα, έμελε να συνδέσει το όνομά της με ένα άλλο θηρίο της υποκριτικής, τον Αλέξη Μινωτή, με τον οποίο, εκτός από καλλιτεχνικό ζευγάρι, παντρεύτηκαν και έζησαν μαζί μέχρι το τέλος.

Κατίνα Παξινού: Η ζωή της

Η Κατίνα Παξινού γεννήθηκε στην ανατολή του 20ου αιώνα, στις 17 Δεκεμβρίου του 1900, και είναι μία ευκαιρία να θυμηθούμε κυρίως μέσα από τις κινηματογραφικές της εμφανίσεις, που μπορούμε να απολαμβάνουμε ακόμη και σήμερα, τη σημαντική της καλλιτεχνική πορεία, αλλά και ορισμένες καθοριστικές στιγμές της ζωής της.

Η θρυλική Κατίνα Παξινού, επίσης, κατέχει μία σειρά από περίεργα ρεκόρ. Απέκτησε τη φήμη της στην Ελλάδα από τις θεατρικές εμφανίσεις της, ενώ γνώρισε την παγκόσμια αναγνώριση από τις λιγοστές ταινίες που έπαιξε. Επίσης, είναι η πρώτη Ελληνίδα καλλιτέχνιδα που πήρε Όσκαρ Ερμηνείας, ενώ για πρώτη φορά απονεμήθηκε το συγκεκριμένο Όσκαρ σε μη Αμερικανό ηθοποιό. Και φυσικά είναι η πρώτη Ελληνίδα ηθοποιός που εμφανίστηκε στις σκηνές του Μπρόντγουεϊ που τις έδωσε την αναγνώριση και την ώθηση για να παίξει σε σημαντικές ταινίες, σπουδαίων ξένων σκηνοθετών.

Κατίνα Παξινού: Η καταγωγή και η καριέρα της

Γεννημένη στον Πειραιά, ήταν μοναχοκόρη πλούσιας οικογένειας. Ο πατέρας της Βασίλης Κωνσταντόπουλος ήταν αλευροβιομήχανος. Λόγω του ζωηρού χαρακτήρα της, οι γονείς της την έστειλαν εσώκλειστη σε σχολείο τής Ελβετίας, όπου σπούδασε μουσική και τραγούδι στο Ωδείο της Γενεύης, αλλά και σε αντίστοιχες σχολές της Βιέννης και του Βερολίνου. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα και σε ιδιαίτερα μικρή ηλικία, παντρεύτηκε τον βιομήχανο Γιάννη Παξινό, με τον οποίο απέκτησαν δυο κόρες.

Ο πρώτος της σημαντικός ρόλος ήταν αυτός της “Βεατρίκης”, στην ομώνυμη όπερα, που έγραψε ειδικά για την Παξινού ο φημισμένος συνθέτης Δημήτρης Μητρόπουλος. Το έργο ανέβηκε το 1920 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Για πρώτη φορά ανέβηκε στο θεατρικό σανίδι στο Θέατρο Κοτοπούλη, στο έργο του Μπατάιγ “Γυμνή γυναίκα”, που την καθιέρωσε ως πρωταγωνίστρια δραματικών ρόλων. Το 1931 συνεργάστηκε με τον κορυφαίο Έλληνα ηθοποιό Αιμίλιο Βεάκη με τον οποίο συνεργάστηκαν στο θίασο του Αλέξη Μινωτή. Η γνωριμία της με τον τελευταίο εξελίχθηκε σε έρωτα, για να παντρευτούν το 1940. Εκείνες τις κατάμαυρες εποχές θα φύγουν από την Ελλάδα και θα εγκατασταθούν στις ΗΠΑ. Μετά από λαμπρές εμφανίσεις της στο Μπρόντγουεϊ, θα της δοθεί και η ευκαιρία να μπει στα κινηματογραφικά πλατό, τα οποία θα απογειώσουν τη φήμη της διεθνώς.

Κατίνα Παξινού: Η ταινία που της άλλαξε τη ζωή

Σημαντικό είναι πως η Παξινού στάθηκε τυχερή, καθώς είχε την ευκαιρία το 1943 να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στην ταινία “Για Ποιον Χτυπά η Καμπάνα;”, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ και σε σκηνοθεσία Σαμ Γουντ. Η Παξινού θα ερμηνεύσει τη φημισμένη Ισπανίδα αντάρτισσα ενάντια στους φασίστες του Φράνκο, έχοντας δίπλα της τους διάσημους Γκάρι Κούπερ και Ίνγκριντ Μπέργκμαν. Η ταινία προτάθηκε για 9 Όσκαρ, αλλά τελικά θα κερδίσει μόνο ένα, αυτό του Β’ Γυναικείου Ρόλου με την Κατίνα Παξινού.

Θα ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντα φιλμ “Ο Εμπρηστής” του Χέρμαν Σούμλιν, με Σαρλ Μπουαγιέ, Λορίν Μπακόλ και Πίτερ Λόρε, “Το Πένθος Ταιριάζει στην Ηλέκτρα” του Ντάντλεϊ Νίκολς, με Ρόζαλιντ Ράσελ, Μάικλ Ρεντγκρέιβ, Κερκ Ντάγκλας, “Καίσαρ Βοργίας” του Χένρι Κινγκ, με Τάιρον Πάουερ, Όρσον Γουέλς.

Κατίνα Παξινού: Η κινηματογραφική πορεία

Το 1955 είναι μία ακόμη χρονιά σταθμός για την κινηματογραφική της πορεία, καθώς θα παίξει ένα χαρακτηριστικό ρόλο στο εξαιρετικό φιλμ νουάρ “Ο Κύριος Αρκάντιν”, μία παραλλαγή του “Πολίτη Κέιν”, σε σκηνοθεσία Όρσον Γουέλς . Ωστόσο, η κορυφαία ερμηνευτική στιγμή της στο σινεμά θα σημειωθεί στο αριστουργηματικό δράμα του Λουκίνο Βισκόντι “Ο Ρόκο και τα Αδέλφια του” το 1960, όταν η Παξινού θα ερμηνεύσει τη μάνα μιας οικογένειας που θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει το ιταλικό Νότο για τον πλούσιο Βορρά… Μαζί της πρωταγωνιστούν οι Αλέν Ντελόν, Κλάουντια Καρντινάλε, Ανί Ζιραρντό, Ρενάτο Σαλβατόρι, αλλά και ακόμη ένας Έλληνας, ο νεαρός Σπύρος Φωκάς.

Κατίνα Παξινού: Η αμύθητη περιουσία

Η Κατερίνα Παξινού, δεν υπολόγιζε τα χρήματα και ξόδεψε την περιουσία της και τις τεράστιες απολαβές που είχε μαζέψει από τον κινηματογράφο και το θέατρο. Μάλιστα η ίδια δεν καταλάβαινε πως ξόδευε τόσα χρήματα.Είναι χαρακτηριστικό πως ο σύζυγός της μια φορά, ανακάλυψε ότι η γυναίκα του είχε πάρει το τεράστιο ποσό των 100.000 δολαρίων από μια τράπεζα στην Ελβετία και τα είχε σπαταλήσει όλα. Όταν την ρώτησαν που πήγαν τα λεφτά εκείνη ανταποκρίθηκε πως έπρεπε να πληρώσει τα φάρμακα της στο φαρμακείο.

Ωστόσο τα χρήματα που χρωστούσε στο φαρμακείο ήταν λιγοτέρο από 50 δολάρια. Είχε ξεχάσει τι έκανε το υπόλοιπο ποσό. Λίγο πριν φύγει από την ζωή η Παξινού, τρεις νεαροί σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου είχαν ζητήσει από τον σύζυγο της, να την επισκεφθούν στο Νοσοκομείο. Τότε ο Μινώτης έμαθε πως η Παξινού δώριζε τον μισθό της σε τρείς άπορους νέους, για να συνεχίσουν να σπουδάζουν στο Εθνικό Θέατρο. Δεν το γνώριζε κανείς παρά μόνο η γραμματεία της Σχολής.

Κατίνα Παξινού:Τα παιδιά που θρήνησε και το αληθινό της όνομα

Προτεινόμενο Άρθρο Τζόρτζια Σιακαβάρα: Εσπευσμένα στο νοσοκομείο με έντονους πόνους η σύντροφος του Κωνσταντίνου Πλεύρη

Πιο συγκεκριμένα, το πραγματικό της όνομα ήταν Κατερίνα Κωνσταντοπούλου και είχε γεννηθεί στις 17 Δεκεμβρίου 1900, στον Πειραιά. Μεγάλωσε σε μια μεγαλοαστική οικογένεια, καθώς ο πατέρας της ήταν αλευροβιομήχανος και είχε δικό του εργοστάσιο.Έχασε την πρώτη της κόρη, η οποία πέθανε από λευχαιμία.Η μεγάλη ηθοποιός είχε πει μερικά χρόνια μετά, για την απώλεια της κόρης της: “Είμαι ένας άνθρωπος όπως όλοι. Έζησα. Έκανα παιδιά. Έθαψα παιδιά. Και πόνεσα θάβοντας αυτά τα παιδιά”.

Κατίνα Παξινού: Η τελευταία ταινία και η αιτία του θανάτου της

Θα κλείσει την καριέρα της στο σινεμά πρωταγωνιστώντας στο δραματικό φιλμ “Το Νησί της Αφροδίτης” το 1969. Είναι και η μοναδική ταινία ελληνικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκαλενάκη. Μια σχετικά ξεχασμένη ταινία, που το στόρι της περιστρέφεται στις προσπάθειες δυο μανάδων να σώσουν τα καταδικασμένα παιδιά τους σε θάνατο, την εποχή του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ. Η Παξινού, αν και ήδη πάσχει από καρκίνο, θα ανταπεξέλθει στα γυρίσματα υπομένοντας τους πόνους της ασθένειάς της, έχοντας δίπλα της τους νεαρούς ηθοποιούς Άγγελο Αντωνόπουλο, Κώστα Καστανά κ.ά.

Ο καρκίνος καλπάζουσας μορφής, θα την ταλαιπωρήσει μέχρι το τέλος της ζωής της, ενώ λίγο πριν φτάσει το μοιραίο, θα πρωταγωνιστήσει στο θέατρο και στο συμβολικό έργο “Μάνα Κουράγιο” του Μπρεχτ. Έπρεπε να κάνει κουράγιο για να βγαίνει κάθε βράδυ στη σκηνή σέρνοντας ένα κάρο, αλλά μαζί της κι ένας λαός, καθώς η χώρα έχει μπει στο γύψο από τους στρατιωτικούς. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε το καλοκαίρι του 1972, όχι πάνω στη σκηνή, αλλά μπαίνοντας στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, όπου δοξάστηκε, για να παρακολουθήσει την τελευταία παράσταση της ζωής της. Το κοινό για ώρα χειροκροτούσε όρθιο. Ήταν το τελευταίο χειροκρότημα. Λίγους μήνες μετά, στις 22 Φεβρουαρίου του 1973, θα φύγει για πάντα…

Γιώργος Παπαγεωργίου: Η μητέρα του Φιλαρέτη Κομνηνού, ο γάμος με τη Δανάη Μιχαλάκη και η σκηνοθεσία

Γιώργος Παπαγεωργίου: Αδιαμφισβήτητα πολυτάλαντος, μπορεί να αποδόσει εξαιρετικά ως ηθοποιός, ως σκηνοθέτης, αλλά και ως μουσικός, αν λάβει κανείς υπόψη πως διατηρεί και το δικό του συγκρότημα, τους Polkar, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα γνωστοί και αγαπητοί στο ελληνικό κοινό. Έχει άλλο ένα προτέρημα, την εμφάνισή του, καθώς είναι από τους πιο ωραίους και γοητευτικούς ηθοποιούς της γενιάς του αυτή τη στιγμή. Το γεγονός πως είναι γιος της Φιλαρέτης Κομνηνού είναι απλώς μια λεπτομέρεια, καθώς το επίπεδο της δουλειάς που δείχνει σε ό,τι καταπιάνεται, φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας και αυτό ίσως είναι το σημαντικότερο που έχει καταφέρει. Τα τελευταία χρόνια είναι παντρεμένος με τη συνάδελφό του ηθοποιό Δανάη Μιχαλάκη, για την οποία μιλάει πάντα με τα καλύτερα λόγια.

Γιώργος Παπαγεωργίου: Η επαγγελματική του πορεία

Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο ήταν στην παράσταση “Κατσαρίδα”, ενώ στην τηλεόραση ήταν το 2000 σε ένα επεισόδιο της αστυνομικής σειράς “Κόκκινος Κύκλος” όπου υποδύθηκε έναν αστυνομικό. Ακολούθησαν συμμετοχές στις σειρές “Ιωάννα της καρδιάς”, στην οποία πρωταγωνιστούσε η Γιουλίκα Σκαφιδά το 2006 και στην “Τυφλόμυγα” το 2008. Επίσης συμμετείχε σε ένα επεισόδιο της σειράς “Σε Είδα” το 2008 και πάλι μαζί με την Γιούλικα Σκαφιδά.

Έπειτα, το 2012 θα συμμετείχε στη σειρά “Βρικόλακες” στο MEGA, τα γυρίσματα ωστόσο δεν ξεκίνησαν ποτέ λόγω του υψηλού κόστους της σειράς. Τον Ιούλιο του 2012, το σενάριο προτάθηκε και στον ANT1 όπου υπήρξε ενδιαφέρον. Η σειρά εν τέλη δεν προβλήθηκε ποτέ. Επιπλέον τον Ιανουάριο του 2019, συμμετείχε στην σειρά “Η ζωή εν τάφω” στην ΕΡΤ1.

Τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα ως ηθοποιός μέσα από τηλεοπτικές επιτυχίες. Το 2019 πρωταγωνίστησε στην κωμική σειρά “Σπίτι Είναι” στον ALPHA. Τον Ιανουάριο του 2020 πρωταγωνιστούσε στην κωμική σειρά “Σχεδόν Ενήλικες” στο MEGA στον ρόλο του Αλέξη. Την σεζόν 2021-2022 τον είδαμε στην κοινωνική σειρά του MEGA “Σκοτεινή Θάλασσα” στον ρόλο του Χρήστου.

Πέρα από την ενασχόλησή του με την υποκριτική, έχει βρεθεί και στο ρόλο του θεατρικού σκηνοθέτη. Συγκεκριμένα σκηνοθέτησε για το Θέατρο του Νέου Κόσμου και το Φεστιβάλ Αθηνών, τις παραστάσεις: “Η Ωραία του Πέραν”, “Αρίστος”, “Η Γιαννούλα η Κουλουρού”, “Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι” και “Ο Επιθεωρητής”.

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, στις 11 Απριλίου του 1981, ο γνωστός ηθοποιός σπούδασε μάρκετινγκ ενώ παράλληλα πέρασε στο Εθνικό. Διέκοψε τις σπουδές του λόγω στρατού και συνέχισε όταν απολύθηκε.

Γιώργος Παπαγεωργίου: “Ο γάμος μας ήταν ακριβώς όπως τον θέλαμε”

Όπως έχει αναφέρει σε συνέντευξη του, γνώρισε τη σύζυγό του Δανάη Μιχαλάκη, όταν εκείνη δούλευε ως σερβιτόρα: «Εγώ γνώρισα τη Δανάη σε μια φάση της ζωής της που δεν είχε δουλειά όσον αφορά την τηλεόραση ή το θέατρο, δούλευε σερβιτόρα και στους πρώτους μήνες της σχέσης μας έγινε το casting για τις Αγριες Μέλισσες και μετά όλα τα άλλα. Είναι μια παραμυθένια ιστορία αυτό που έχει συμβεί, γιατί την γνωρίζω και πριν από την επιτυχία της σειράς, της άξιζε να συμβεί όλο αυτό και δεν έχει αλλάξει καθόλου».

Μιλώντας για τον γάμο τους έχει πει τα εξής: «Ο γάμος μας ήταν ακριβώς όπως τον θέλαμε με την Δανάη. Ένα μεγάλο πάρτι με φίλους. Ο γάμος ήταν πολιτικός και δεν είχαμε ρύζι. Όταν βγήκαμε από το δημαρχείο μας έλουσαν με σακιά από ρύζι».

Ο ηθοποιός έχει απαντήσει και για την είδηση-“ράδιο αρβύλα” που είχε κυκλοφορήσει για την ημερομηνία του γάμου τους: «Δεν υπήρξε ποτέ αυτή η πιθανότητα αυτής της ημερομηνίας τον Ιούνιο. Κι εμάς λίγο μας σόκαρε το ότι υπήρξε ξαφνικά αυτή η αναμπουμπούλα, μας πήραν οι φίλοι και μας ρωτούσαν γιατί δεν τους το είπαμε. Μετά ήταν όλα εντάξει, το πήγαμε ουσιαστικά όπως ήταν να το πάμε εξαρχής».

Γιώργος Παπαγεωργίου: «Δεν ήθελα να με συνδέουν με τη μητέρα μου, το έβλεπα κομπλεξικά»

Για τη μητέρα του Φιλαρέτη Κομνηνού και κατά πόσο τον έχει στιγματίσει το μεγάλο όνομά της στην επαγγελματική του πορεία έχει μιλήσει σε συνέντευξή του ο Γιώργος Παπαγεωργίου: «Όταν ξεκίνησα να δουλεύω, αλλά και από το σχολείο ακόμα, είχα αναπτύξει ένα κόμπλεξ και ήθελα να μη συνδέομαι με το όνομα της μητέρας μου. Απέφευγα να συνεργάζομαι μαζί της. Μου είχε βγει μία φοβία από την ανάποδη. Για να μην έχουν να πουν, να μην έχουν να σκεφτούν ότι είμαι σε αυτή τη δουλειά ως μία συνέχεια της μητέρας μου».

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων