Φέρονται να ακολούθησαν παράλληλους δρόμους όταν επρόκειτο για την εξωτερική τους εμφάνιση και τη μάχη ενάντια στο χρόνο
Μια αποκάλυψη που σοκάρει έρχεται στο φως για τις αμφιλεγόμενες θεραπείες κυττάρων στις οποίες λέγεται πως υποβλήθηκαν δύο εμβληματικές μορφές της ελληνικής τέχνης — η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Βίκυ Μοσχολιού.
Οι δυο τους μπορεί να προέρχονταν από διαφορετικούς χώρους, η μία από το θέατρο και τον κινηματογράφο, η άλλη από το τραγούδι, ωστόσο, όπως φαίνεται, ακολούθησαν παρόμοιες πρακτικές για την ανανέωση της εμφάνισής τους, με τραγικά κοινή κατάληξη: και οι δύο έφυγαν στα 62 τους χρόνια.
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις της Τιτίκας Στασινοπούλου, η Αλίκη έκανε θεραπείες με ουσίες που προέρχονταν από πρόβατα, γνωστές τότε ως κυτταροθεραπείες ή «θεραπείες ανάπλασης κυττάρων». «Έκανε διάφορες θεραπείες με ουσίες που έπαιρναν από πρόβατα, για να διατηρηθεί νέα. Δεν ήταν η μόνη. Κι άλλες το έκαναν αυτό και όλες είχαν την ίδια τύχη, όπως η Μοσχολιού», δήλωσε με έμφαση η ηθοποιός.
Η Βουγιουκλάκη και η Βίκυ Μοσχολιού, δύο εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες από διαφορετικούς χώρους, φέρονται να ακολούθησαν παράλληλους δρόμους όταν επρόκειτο για την εξωτερική τους εμφάνιση και τη μάχη ενάντια στο χρόνο.
Η Τιτίκα Στασινοπούλου αναφέρθηκε με σαφήνεια στο γεγονός πως αρκετές γυναίκες της τέχνης ακολούθησαν τέτοιες μεθόδους, θέλοντας να διατηρήσουν τη λάμψη και τη ζωντάνια τους, πολλές φορές χωρίς ιατρική έγκριση ή ασφαλή πρωτόκολλα.
Οι συγκεκριμένες θεραπείες, που διαφημίζονταν τότε ως «πρωτοποριακές», βασίζονταν στη λογική της αναγέννησης του οργανισμού μέσω εξωγενών κυτταρικών ουσιών.
Οι ενέσεις περιείχαν εκχυλίσματα από ζωικούς ιστούς, συνήθως από πρόβατα, με την ελπίδα να ενεργοποιήσουν τη δική μας κυτταρική ανάπλαση. Επιστημονικά δεδομένα που να επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα — και κυρίως την ασφάλεια — αυτών των παρεμβάσεων δεν υπήρχαν τότε σε αξιόπιστο βαθμό, όμως η επιθυμία για διατήρηση της νεότητας ήταν τόσο ισχυρή που πολλές γυναίκες ρίσκαραν.«Αν είχε τον δικό μου ογκολόγο, θα ζούσε», δήλωσε η Στασινοπούλου για την Αλίκη, υπονοώντας πως οι αισθητικές παρεμβάσεις και οι θεραπείες κυττάρων ενδέχεται να επιβάρυναν σοβαρά την υγεία της.
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πού και πώς είναι σήμερα το εργοστάσιο που γυρίστηκε «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια»
Σήμερα τίποτα δε το θυμίζει..
Οι παλιές ελληνικές ταινίες είναι η σταθερή αξία στη διασκέδαση πολλών με πολλές ατάκες τους να είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. Στο exploringgreece.tv κάνουμε ένα ταξίδι στα μέρη που γυρίστηκαν σκηνές και ολόκληρες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Μπορεί να είναι μέρη μακριά από την Αθήνα αλλά και σημεία δίπλα μας, ακόμη και στην Αττική. Όπως για παράδειγμα στην ταινία «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» (1966) με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη, γνωρίζετε πού είναι το εργοστάσιο που έγιναν τα γυρίσματα και πώς είναι σήμερα; Πιθανόν όχι. Κι όμως είναι δίπλα στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Μεγάλο Πεύκο. Την ίδια στιγμή, οι φήμες για δεύτερο παιδί της Αλίκης Βουγιουκλάκη πληθαίνουν.
Η υπόθεση της παλιάς ελληνικής ταινίας
Η υπόθεση της παλιάς αγαπημένες ελληνικής ταινίας είναι λίγο πολύ γνωστή. Ο χήρος εργοστασιάρχης Αντώνης Δέλβης έχει μία μοναχοκόρη, τη Λίζα, που σπουδάζει στο Λονδίνο. Ο Δέλβης ονειρεύεται ότι η Λίζα θα τον αντικαταστήσει μια μέρα στη διεύθυνση του εργοστασίου του. Εκείνη, όμως, καταφθάνει από το Λονδίνο με εντελώς νέες και ανατρεπτικές ιδέες. Ετοιμάζεται να αναλάβει τη διεύθυνση του εργοστασίου σκοπεύοντας να κάνει πολλές καινοτομίες. Κυρίως ήθελε να χτυπήσει την αυταρχικότητα του πατέρα της. Οι προοδευτικές και σοσιαλιστικές ιδέες της, σχετικά με την απασχόληση, οδηγούν τη Λίζα σε σύγκρουση με τον πατέρα της και με την κοινωνικοπολιτική κατάσταση της εποχής.
Σε μια πορεία ειρήνης, όπου συμμετείχε παρά τη ρητή απαγόρευση του πατέρα της, η Λίζα γνωρίζει τον Γιώργο, ένα φανατικό φιλειρηνιστή νεαρό διαδηλωτή με τον οποίο διαπληκτίζεται από ένα λάθος με αποτέλεσμα να καταλήξουν αμφότεροι στο κρατητήριο. Στην αρχή η Λίζα δείχνει να τον περιφρονεί. Τελικά όμως τον ερωτεύεται αν και ο μαχητικός νεαρός είναι υπάλληλος του πατέρα της και δεν είναι και τόσο ευπρόσδεκτος από τα αφεντικά. Στο τέλος οι δυο τους παντρεύονται.
Το εργοστάσιο που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια»
Αυτό που δεν ξέρουν πολλοί είναι το πού βρίσκεται το εργοστάσιο που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας και πώς είναι αυτό σήμερα. Η Πειραϊκή – Πατραϊκή Βιομηχανία Βάμβακος Α.Ε., γνωστή σαν «Πειραϊκή-Πατραϊκή», ήταν η μεγαλύτερη κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία κάποτε. Μια βιομηχανία βάμβακος και έτοιμων ενδυμάτων της Ελλάδος η οποία ιδρύθηκε το 1919 και λειτούργησε ως το 1996.
Ήταν το 1950 όταν η «Πειραϊκή-Πατραϊκή» κατασκεύασε στο Μεγάλο Πεύκο μεγάλη σύγχρονη εργοστασιακή μονάδα και ήταν το πρώτο εργοστάσιο που κτίστηκε στην Ελλάδα μεταπολεμικά. Πρόκειται για το εργοστάσιο που χρησιμοποιήθηκε στα γυρίσματα της ταινίας του Αλέκου Σακελλάριου, η Κόρη μου η Σοσιαλίστρια με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Για τις ανάγκες της ταινίας, το εργοστάσιο της «Πειραϊκής-Πατραϊκής» μεταμορφώθηκε στο εργοστάσιο Υφασματέξ του Αντώνη Δέλβη δηλαδή του Λάμπρου Κωνσταντάρα. Και ποιος δε θυμάται τις σκηνές στην αυλή του εργοστασίου ακόμη και τις χορογραφίες.
Στην δεκαετία του 1970 η ελληνική βιομηχανία άρχιζε την μεγάλη πτώση της. Τελικά η «Πειραϊκή-Πατραϊκή» έκλεισε παραγωγικά το 1992 όπου απολύθηκε όλο της το προσωπικό. Αργότερα το εργοστάσιο λειτούργησε για μερικά χρόνια ως άλλη μονάδα παραγωγής.
Σήμερα τίποτα δε θυμίζει τις παλιές εποχές λειτουργίας του εργοστασίου αλλά μπορεί κανείς να συνδέσει στο μυαλό του τις εικόνες με διάφορες σκηνές της ταινίας.
- ΕΚΤΑΚΤΟ: Χιλιάδες αναφορές για τον σεισμό των 5,5 Ρίχτερ που χτύπησε την Ελλάδα – «Κουνιόταν όλο το σπίτι πάνω-κάτω»
- Έκτακτη είδηση για τον Αρχιεπίσκοπο – Παύεται από τα καθήκοντα του
- Ανείπωτη θλίψη για τον θάνατο της 24χρονης Άννας
- Ευχάριστα νέα για τις συντάξεις από την κυβέρνηση – Τι έρχεται την 1η Ιανουαρίου 2026