Ελλάδα

Σεισμός στην αγορά από τον Σκλαβενίτη με τζίρο ρεκόρ – Βάζει δύσκολα σε ΑΒ, Lidl, Μασούτη και MyMarket

Ο Σκλαβενίτης, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, δημοσίευσε τις επιδόσεις της για το έτος 2024.

Ο Σκλαβενίτης, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, δημοσίευσε τις επιδόσεις της για το έτος 2024.

Τα ποσά ζαλίζουν και αποτελούν επιδόσεις ρεκόρ και κάνουν ΑΒ, Lidl, Μασούτη και MyMarket να αναπροσαρμόζουν τα πλάνα τους.

Συγκεκριμένα, η Σκλαβενίτης κατέγραψε για το 2024 νέο ιστορικό υψηλό στον κύκλο εργασιών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 5,5 δισ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 179,4 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του δικτύου και των υποδομών της, ενώ η διοίκηση εκτιμά ότι και το 2025 θα κινηθεί σε θετική τροχιά.

Τι έκανε το 2024 ο Σκλαβενίτης
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 5,56 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 7,8% σε σχέση με το 2023 (€5,16 δισ.). Στο επίπεδο της εταιρείας, οι πωλήσεις έφτασαν τα 4,65 δισ. ευρώ από €4,31 δισ.

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε €1,44 δισ. έναντι €1,35 δισ. το 2023, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) έφτασε τα 374,6 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 108,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο από €97 εκατ. ένα χρόνο πριν.

Η καθαρή θέση ενισχύθηκε στα €361 εκατ. (από €305 εκατ. το 2023), ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε €273 εκατ. στο τέλος του έτους, παρά τις ισχυρές εκροές για επενδύσεις. Ο δανεισμός παρέμεινε ελεγχόμενος, με συνολικές υποχρεώσεις προς τράπεζες περίπου €154 εκατ.

Που επένδυσε πέρυσι
Η Σκλαβενίτης επένδυσε το 2024 περίπου 180 εκατ. ευρώ σε ενσώματα και άυλα πάγια, συνεχίζοντας την πολιτική εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του δικτύου. Οι επενδύσεις εστιάστηκαν σε:

ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμό καταστημάτων,
ενίσχυση των logistics και των αποθηκευτικών υποδομών,
τεχνολογικές αναβαθμίσεις σε επίπεδο λειτουργίας και διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας.
Παράλληλα, προχώρησε σε επιμέρους εξαγορές/συμμετοχές θυγατρικών, με σχετικές δαπάνες €5,7 εκατ.
Πρόκειται για πάρα πολύ καλές επιδόσεις που σίγουρα ανεβάζουν τον ανταγωνισμό και βάζουν δύσκολα στις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Την ξέρει όλη η Ελλάδα, κανείς όμως δεν ξέρει ότι είναι γυναίκα του: Η πασίγνωστη ξανθιά κυρία της Αθήνας που έχει παντρευτεί ο Σκλαβενίτης

Σκλαβενίτης: Από ένα μικρό κατάστημα στο Περιστέρι στην κορυφή της ελληνικής αγοράς

Προτεινόμενο ΆρθροΈκπληξη με τον Αλέξη Τσίπρα σε νέα δημοσκόπηση – Είναι κάτω ακόμη και από…

Το διαχρονικό σλόγκαν «τόσο φθηνά όσο πουθενά» συμπληρώνει πάνω από 45 χρόνια παρουσίας, συνοδεύοντας μία από τις πιο αναγνωρίσιμες ελληνικές επιχειρήσεις, τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά στις 6 Φεβρουαρίου 1969, όταν στο ισόγειο του κτιρίου επί της Λεωφόρου Κηφισού 80 δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα λιανικής, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας εντυπωσιακής πορείας.

Από τη Λευκάδα στην Αθήνα: Τα πρώτα βήματα μιας οικογένειας

Η οικογένεια Σκλαβενίτη, με καταγωγή από τη Λευκάδα, δραστηριοποιήθηκε αρχικά στις εισαγωγές ξυλείας και εξαγωγές κρασιών ήδη από το 1920. Μετά από οικονομική καταστροφή το 1936, ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης μετέβη στην Αθήνα, όπου τα παιδιά του, Γιάννης και Σπύρος, άρχισαν να δραστηριοποιούνται στο εμπόριο τροφίμων. Στα τέλη της δεκαετίας του ’40 ξεκίνησαν να διαθέτουν είδη πρώτης ανάγκης στην Κεντρική Αγορά, ενώ το 1950 γνωρίστηκαν με τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο, με τον οποίο ίδρυσαν την «Σκλαβενίτης & Σία» το 1954, έχοντας ως αντικείμενο τη χονδρική πώληση τροφίμων.

Η πρωτοπορία της ΤΗΛΕΞΥΠ και η ίδρυση του πρώτου σούπερ μάρκετ

Το 1967 ιδρύθηκε η ΤΗΛΕΞΥΠ, η πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα — μια καινοτομία που προμήνυε την έννοια του delivery. Η επιτυχία της επιχείρησης οδήγησε το 1969 στη δημιουργία του πρώτου καταστήματος λιανικής και δύο χρόνια αργότερα, το 1971, στο πρώτο σούπερ μάρκετ στο Περιστέρι, όπου βρίσκονται έως σήμερα τα κεντρικά γραφεία του ομίλου.

Από οικογενειακή επιχείρηση σε ηγέτη της αγοράς

Η απώλεια των ιδρυτών Γιάννη και Σπύρου Σκλαβενίτη το 1993 και το 2006 αντίστοιχα, σηματοδότησε νέα εποχή για την εταιρεία. Η τρίτη γενιάΜαρία, Γεράσιμος και Στέλιος Σκλαβενίτης — ανέλαβε το τιμόνι, ενισχύοντας τον όμιλο με εξαγορές και επέκταση. Στα τελευταία χρόνια απέκτησαν 28 καταστήματα από άλλες αλυσίδες, όπως Ατλάντικ, Δούκας, Μπαλάσκας και Extra Πρώτα και Φθηνά, ενώ ενσωμάτωσαν και την αλυσίδα Παπαγεωργίου.

Ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης είναι σήμερα διευθύνων σύμβουλος, η Μαρία Σκλαβενίτη κατέχει τη θέση της προέδρου, ενώ ο Στέλιος Σκλαβενίτης είναι αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος. Σημαντικό ρόλο στην εταιρεία είχε και ο Νίκος Μαμιδάκης της Jet Oil, ο οποίος στήριξε την οικογένεια με νέα κεφάλαια κατά την αναδιάρθρωση του 2006. Η σύζυγος του Γεράσιμου, Άννα Μαμιδάκη, δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, έχοντας ιδρύσει την εταιρεία «Look @t me».

Οικογενειακή κουλτούρα και σεβασμός στους εργαζομένους

Η επιχείρηση παραμένει πιστή στις αξίες της οικογένειας, επενδύοντας στις ανθρώπινες σχέσεις και τη σταθερότητα του προσωπικού. Παρά την οικονομική κρίση, ο όμιλος δεν προχώρησε σε απολύσεις ή μειώσεις μισθών, ούτε υιοθέτησε την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων. Οι εργαζόμενοιαποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας, ενώ πολλά στελέχη αναδείχθηκαν μέσα από την ίδια την εταιρεία, ενσαρκώνοντας το πνεύμα σεβασμού και συνέπειας που χαρακτηρίζει τον Σκλαβενίτηαπό τη γέννησή του έως σήμερα.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων