Σε ευθεία σύγκρουση με την κυβέρνηση οι επαγγελματίες, για τη δυνατότητα που δίνεται σε βαν να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο
Χειρόφρενο τραβούν τα ταξί στην Αττική το διήμερο Τρίτη (9/9) και Τετάρτη (10/9), όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος. Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια της σύγκρουσης με την κυβέρνηση, αναφορικά με την ΚΥΑ που παραχωρεί συγκοινωνιακό έργο στα βαν.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) μίλησε στο ραδιόφωνο των «Παραπολιτικών» κάνοντας λόγο για μια «προειδοποιητική απεργία» ενώ τόνισε ότι μετά το διήμερο των κινητοποιήσεων θα πραγματοποιηθεί συνέλευση για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα. «Αν δεν αποσυρθεί η ΚΥΑ, θα πάμε σε απεργία διαρκείας», ξεκαθάρισε.
«Θέλουν να διαλύσουν τα ταξί»
Η συγκεκριμένη ΚΥΑ έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στον κλάδο, καθώς – όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί ταξί – δίνει τη δυνατότητα σε βαν να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο, υποκαθιστώντας έτσι μέρος της δραστηριότητας των ταξί. Ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο «να διαλύσει τα ταξί», λέγοντας ότι «από το 2018 ο κ. Μητσοτάκης και στελέχη της ΝΔ είχαν ταχθεί υπέρ του αφανισμού του κλάδου».
«Δε στήριξαν τον νόμο 4530, που έβαζε σειρά και αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση. Σήμερα έβγαλαν μία ΚΥΑ αντί να πουν δημόσια ότι θέλουν να διαλύσουν τα ταξί, αλλάζοντας τον νόμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπερόπουλος.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ μίλησε ακόμη για «παραβίαση του Συντάγματος» και κατηγόρησε το υπουργείο ότι δεν έχει δημιουργήσει μητρώο ούτε έχει ορίσει τον αριθμό των βαν που μπορούν να δραστηριοποιούνται. «Η εφαρμογή που όφειλε να λειτουργεί δε δουλεύει, με αποτέλεσμα μόνο το 10% να δηλώνει τις μεταφορές», είπε.
Επιπλέον, έκανε λόγο για ανύπαρκτους φορολογικούς ελέγχους, σημειώνοντας ότι «οι εταιρείες σβήνουν τα δρομολόγια ή δεν ελέγχονται καθόλου». Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσω του τουρισμού εξελίσσεται «πλιάτσικο» που αφανίζει τις διαδρομές των ταξί και μιλάμε πλέον για πολλά δισεκατομμύρια τον χρόνο.
ΕΚΤΑΚΤΟ! Παραλύει η χώρα: Νέα 48ωρη απεργία – Η ημερομηνία
Σε διήμερη απεργία προχωρούν οι οδηγοί των ταξί στην Αθήνα, στις 5 και 6 Νοεμβρίου, μετά από ομόφωνη απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών. Η κινητοποίηση θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της Τετάρτης και θα διαρκέσει έως τις 06:00 της Παρασκευής.
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπό την πολιτική ευθύνη του υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη και της υπουργού Τουρισμού κας Κεφαλογιάννη, εφαρμόζει πολιτικές που πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, έναν βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης στη χώρα μας», αναφέρει ο ΣΑΤΑ σε ανακοίνωσή του.
Και συνεχίζει το συνδικάτο, εξηγώντας: «Οι πολιτικές αυτές αγνοούν τις ανάγκες και τα αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών και ιδιοκτητών, οδηγώντας σε αποδιοργάνωση της αγοράς και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών», σημειώνοντας ότι «η ανάπτυξη του τουρισμού δεν μπορεί να στηριχθεί σε μέτρα που περιθωριοποιούν τον κλάδο των ταξί».
Καταγγέλλουν, μάλιστα, την Ομοσπονδία του κλάδου για «απόλυτη σιωπή και συντονισμένη ομερτά», κάνοντας λόγο για «κρυφές συμφωνίες, απέναντι στην καταστροφική πολιτική που εξαντλεί τον κλάδο».
Τα αιτήματα των οδηγών ταξί
Οι επαγγελματίες του κλάδου θέτουν σειρά αιτημάτων προς την κυβέρνηση, με βασικά σημεία τα εξής:
1. Παράταση στην υποχρεωτική ταξινόμηση ηλεκτρικών ταξί
Ζητούν να παραταθεί η προθεσμία για τα αμιγώς ηλεκτρικά Ε.Δ.Χ. ταξί, από την 1η Ιανουαρίου 2026 στο 2035, ώστε να υπάρχει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα προσαρμογής.
2. Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη
Το ΣΑΤΑ απαιτεί την απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β’ 4564), την οποία θεωρεί επιζήμια για τον κλάδο.
3. Φορολογική δικαιοσύνη
Δίκαιη φορολόγηση βάσει βιβλίων και στοιχείων (Κ.Β.Σ.).
Θέσπιση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
4. Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες
Να επιτραπεί ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς περιορισμούς ή διαχωρισμούς.
5. Καταπολέμηση της «πειρατείας» και των πολυεθνικών
Το ΣΑΤΑ ζητά:
Προστασία του ν. 4530/2018, που διαχωρίζει το έργο των ΕΔΧ ταξί από τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, και διορθώσεις όπου χρειάζεται.
Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ.
Δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
Ελάχιστη χρέωση 150 ευρώ και ελάχιστη μίσθωση 3 ωρών για τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, σε όλη την επικράτεια.
Το Συνδικάτο δηλώνει πως παραμένει ανοικτό σε διάλογο με την κυβέρνηση, με στόχο την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων που θα διασφαλίζουν το μέλλον του επαγγέλματος και τη διατήρηση ποιοτικών υπηρεσιών για το κοινό.
- Η Ελεονώρα Μελέτη μιλά για τις Eξετάσεις της για τον Kαpκivo…
 - Σκότωσαν τον Echo! Θρήνος για τον σκύλο που συμμετείχε σε έρευνες για τα Τέμπη και για δολοφονίες
 - Αυτά τα 3 ζώδια θα έχουν την πιο επιτυχημένη ερωτική ζωή μέχρι το τέλος του 2025
 - Θυμάστε την παρουσιάστρια Μαρία Χούκλη; Έτσι είναι σήμερα και για αυτό το λόγο εξαφανίστηκε
 
			