Ελλάδα

ΕΚΤΑΚΤΟ ΤΩΡΑ: ΠΑΡΑΛΥΕΙ ΟΛΗ Η ΧΩΡΑ

Σε 24ωρη απεργία την Πέμπτη (28/8) προχωρούν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο με απόφαση της ΑΔΕΔΥ, καθώς εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την…

Σε 24ωρη απεργία την Πέμπτη (28/8) προχωρούν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο με απόφαση της ΑΔΕΔΥ, καθώς εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων.

Στις κινητοποιήσεις αναμένεται να συμμετέχουν αρκετοί κλάδοι (από υγειονομικούς, εργαζόμενους σε δήμους, εκπαιδευτικούς, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, κ.ά) οι οποίοι είτε έχουν απευθύνει σχετικά καλέσματα είτε θα το κάνουν εντός των επόμενων ωρών.

Σε ό,τι αφορά τα ΜΜΜ, το τοπίο σχετικά με τη λειτουργία τους αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες.

Το κάλεσμα της ΑΔΕΔΥ
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., με αφορμή την εισαγωγή στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση του νομοσχεδίου για το νέο αντεργατικό Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων την Πέμπτη 28 Αυγούστου, κηρύσσει Πανελλαδική Απεργία για την ημέρα αυτή και καλεί στους εργαζόμενους του Λεκανοπεδίου στο Δημόσιο να δώσουν το «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα γίνει στο Σύνταγμα στις 10:00πμ.

Στεκόμαστε απέναντι στην επιχειρούμενη ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής, κοινωνικής και πολιτικής δράσης, στην εξομοίωσή τους με αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου, στην κατάργηση του Β΄βάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου και του δικαιώματος ένστασης, στην αλλαγή της σύνθεσης των Πειθαρχικών Συμβουλίων με την αποπομπή των εκπροσώπων των εργαζομένων και των δικαστών, τα εξαιρετικά μεγάλα πρόστιμα κ.α.

Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Καλούμε τα Νομαρχιακά Τμήματα της ΑΔΕΔΥ, ολόκληρης της χώρας να προχωρήσουν σε ανάλογες δράσεις την ημέρα αυτή, οργανώνοντας την απεργιακή κινητοποίηση.

Προσυγκέντρωση Ομοσπονδιών και Συνδικάτων στις 9.30 π.μ. στην παλιά Βουλή
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) προκηρύσσει 24ωρη απεργία και καλεί στην προσυγκέντρωση στις 9.30 π.μ. στην παλιά Βουλή.

«Η κυβέρνηση σαν να μην άκουσε τη μαζική αντίδραση των εργαζομένων, αγνοώντας για άλλη μία φορά τις δεκάδες αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων φέρνει στη Βουλή αυτό το έκτρωμα. Δεν πρόκειται για μια απλή αυστηροποίηση των πειθαρχικών ποινών των δημοσίων υπαλλήλων αλλά για ένα απαράδεκτο, κυνικό και αντεργατικό σχέδιο, που στόχο έχει να ενισχύσει το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας μέσα στους χώρους δουλειάς και να ποινικοποιήσει τη συνδικαλιστική και πολιτική δράση» σημειώνει μεταξύ άλλων.

Την απόσυρση του νομοσχεδίου, γιατί δεν στοχεύει στους «επίορκους», αλλά στους αγωνιζόμενους εργαζόμενους απαιτεί ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής.

«Το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση της ΝΔ στην ολομέλεια της βουλής Αυγουστιάτικα για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημόσιων υπαλλήλων αποτελεί αιτία πολέμου!» σημειώνει το Συνδικάτο ΟΤΑ ν. Αττικής.

Ανάλογες ανακοινώσεις έχουν εκδώσει η ΕΙΝΑΠ, το Σωματείο Εργαζομένων στο Θριάσιο Νοσοκομείο, το Σωματείο Εργαζομένων στον Δήμο Ηλιούπολης, ο Ενιαίος Σύλλογος Εργαζομένων ΨΝΑ, το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης, το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου Νίκαιας, το Σωματείο Καθαριστριών/ών δημοσίων σχολείων ΠΕ και ΔΕ Αθηνών, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ».

Το κάλεσμα της ΕΛΜΕ Πειραιά
«Επιδιώκουν «σιωπητήριο» στους χώρους δουλειάς. Θέλουν να περνάνε τις αντιδραστικές τους αλλαγές και να μην κουνιέται φύλλο. Να τσακίζουν τα δικαιώματά μας, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να τους λέμε κι ευχαριστώ. Θέλουν να τσακίσουν κάθε φωνή αντίστασης, για ένα κράτος ακόμα πιο εχθρικό για τις ανάγκες και τις εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων σε αυτό, αλλά και πιο αποτελεσματικό στην προώθηση των εκάστοτε κυβερνητικών επιλογών, στα “θέλω” των επιχειρηματικών ομίλων. Ειδικά σήμερα, με την όξυνση των ανταγωνισμών και την επικίνδυνη εμπλοκή της χώρας σε αυτούς, με τη στροφή στην πολεμική οικονομία και τους εξοπλισμούς, η ένταση της αντιλαϊκής πολιτικής (φοροληστεία, ακρίβεια κ.ά.) πάει χέρι-χέρι με την ένταση της καταστολής, την ποινικοποίηση των αγώνων και της συνδικαλιστικής δράσης.

Το νομοθέτημα, όμως, αυτό αποκαλύπτει το φόβο τους. Φοβούνται, διότι γνωρίζουν ότι μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών, συνολικά των δημοσίων υπαλλήλων αρνείται να συμβιβαστεί και επιλέγει να αντιταχθεί στις επιλογές τους. Υπερασπίζεται μέσα από τα σωματεία του τα δικαιώματά του. Οι εκπαιδευτικοί στέκονται δίπλα στους μαθητές τους και τα μορφωτικά τους δικαιώματα, οι υγειονομικοί δίπλα στους ασθενείς καταγγέλλοντας τις ελλείψεις στα νοσοκομεία κ.λπ.. Φοβούνται, γιατί βλέπουν ότι αναπτύσσεται ένα ρεύμα αγώνα και αμφισβήτησης της κυρίαρχης πολιτικής και μέσα στο Δημόσιο. Μέσα στα σχολεία συναντούν σοβαρές αντιδράσεις για τις βασικές επιλογές τους, για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και την πολιτική κατηγοριοποίησης της εκπαίδευσης, τα Ωνάσεια σχολεία, τα κενά, την αδιοριστία και τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση που έχει οδηγήσει σε υπολειτουργία σχεδόν το σύνολο των σχολικών μονάδων. Δεν μπορούν πια να πείσουν κανέναν με επιχειρήματα για την ορθότητα της πολιτικής τους. Οι δημόσιοι υπάλληλοι αντιδρούμε στην εμπλοκή της χώρας στους ανταγωνισμούς για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, είμαστε ενάντια στη σφαγή λαών όπως του Παλαιστινιακού, στεκόμαστε στη ‘«σωστή πλευρά της ιστορίας».

Η ταξική πάλη δεν σταμάτησε ποτέ με νόμους και διατάγματα και ούτε τώρα πρόκειται να σταματήσει. Ενημερώνουμε τους φωστήρες της κυβέρνησης, ότι όχι μόνο δε θα κάνουμε πίσω αλλά θα ενισχύσουμε ακριβώς αυτό που τρέμουν. Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους συναδέλφους εργαζόμενους στο υπόλοιπο δημόσιο αλλά και όλους τους εργαζόμενους, θα υψώσουμε τείχος αλληλεγγύης γύρω από οποιοδήποτε συνάδελφο βρεθεί στο στόχαστρο του αυταρχισμού.

Με το συλλογικό μας αγώνα, με δύναμη την ενότητα με όλο το λαό και όχημα τα σωματεία μας θα ακυρώσουμε τα σχέδιά τους».

Κάλεσμα από ΠΟΕ-ΟΤΑ
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ανακοίνωσε την προκήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025, καλώντας τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να δώσουν δυναμικό «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα στις 10:00 το πρωί.

Προτεινόμενο ΆρθροΣμαράγδα Καρύδη – Θοδωρής Αθερίδης: Μόλις μαθεύτnκε η είδηση για το ζευγάρι

Αφορμή αποτελεί η κατάθεση προς ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την «Αναμόρφωση του Πειθαρχικού Δικαίου των Δημοσίων Υπαλλήλων», το οποίο η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει «αντεργατικό τερατούργημα» και «εργαλείο ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης».

Τα βασικά σημεία της αντίδρασης της ΠΟΕ-ΟΤΑ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας:

Στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η τιμωρία των επίορκων –για τους οποίους ήδη ισχύουν αυστηρές ποινές– αλλά η ενίσχυση της καταστολής των εργαζομένων και η ποινικοποίηση της κοινωνικής και πολιτικής τους δράσης.
Αλλαγή στα Πειθαρχικά Συμβούλια: περιορίζεται δραστικά η συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων, ενώ αφαιρούνται οι δικαστικοί λειτουργοί. Τη θέση τους παίρνουν αποκλειστικά νομικοί του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, γεγονός που, όπως καταγγέλλεται, θα οδηγήσει σε πλήρη κρατικό έλεγχο των αποφάσεων.
Απόλυση μέσω «αξιολόγησης»: προβλέπεται δυνατότητα απόλυσης σε όσους αρνηθούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία, ακόμα κι αν αυτό αποτελεί άσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος, όπως η απεργία.
Αναχρονιστικές διατάξεις: διατηρείται και ενισχύεται το πειθαρχικό αδίκημα της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας», το οποίο θεωρείται εργαλείο αυθαίρετης δίωξης.
Αυτοδίκαιη αργία: οι υπάλληλοι που παραπέμπονται για δευτερεύουσας σημασίας αδικήματα τίθενται σε αργία, χωρίς σεβασμό στο τεκμήριο αθωότητας.
Η Ομοσπονδία τονίζει ότι το νέο πλαίσιο επιχειρεί να επιβάλει καθεστώς φόβου στους εργαζόμενους, προκειμένου να προχωρούν ανεμπόδιστα πολιτικές επιλογές που, όπως αναφέρει, «υποβαθμίζουν τις δημοτικές δομές, ευνοούν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και ανοίγουν τον δρόμο για ιδιωτικοποιήσεις».
«Όχι στην παραμόρφωση του Πειθαρχικού Δικαίου»
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο δεν αποτελεί αναμόρφωση αλλά «παραμόρφωση», καθώς συγχέει ποινικά αδικήματα με πειθαρχικά παραπτώματα. «Ο πραγματικός στόχος είναι να καλυφθούν κυβερνητικές και πολιτικές ευθύνες, μεταφέροντας το βάρος στους εργαζόμενους και καθιστώντας τους εξαρτημένους από τη διοικητική ή πολιτική ηγεσία κάθε φορέα», υπογραμμίζει.

Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή
Η Ομοσπονδία καλεί όλους τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και συνολικά στον δημόσιο τομέα, να συμμετάσχουν μαζικά στην 24ωρη απεργία της Πέμπτης 28 Αυγούστου και στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Το σύνθημα της ανακοίνωσης είναι σαφές: «Απαιτούμε να αποσυρθεί το αντεργατικό νομοσχέδιο. Οι εργαζόμενοι δεν τρομοκρατούνται και δεν εκβιάζονται!»

Παραλύει ξανά η χώρα: Νέα 48ωρη απεργία – Η ημερομηνία

Χωρίς ταξί για ένα διήμερο την επόμενη εβδομάδα θα μείνει όλη η χώρα καθώς ενιαίο μέτωπο εναντίον του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συγκροτούν πλέον οι αυτοκινητιστές ύστερα από μήνες αντεγκλήσεων μεταξύ της Ομοσπονδίας και του Συνδικάτου της Αττικής.

Αιχμή για την απεργία που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) για την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη 2 και 3 Δεκεμβρίου αποτελεί η επικείμενη υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από την 1η Ιανουαρίου 2026, η οποία έχει προκαλέσει ένα εκρηκτικό κλίμα αβεβαιότητας και αντίδρασης.

Η ΠΟΕΙΑΤΑ καταγγέλλει κυβερνητική αδράνεια και σε μια σειρά άλλων θεμάτων που επηρεάζουν τη βιωσιμότητα του κλάδου. Όπως σημειώνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Λευτέρης Πετράκης, οι επαγγελματίες του κλάδου βρίσκονται μπροστά σε ένα αδιέξοδο που δεν αφήνει περιθώρια καθυστερήσεων, προειδοποιώντας μάλιστα για απεργία διαρκείας μετά τις γιορτές.

Κεντρικό σημείο της σύγκρουσης αποτελεί η εφαρμογή του νόμου 4710/2020, ο οποίος προβλέπει ότι από το νέο έτος όλα τα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που φτάνουν στο όριο ηλικίας τους θα πρέπει να αντικαθίστανται αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), σήμερα στην πρωτεύουσα κυκλοφορούν μόλις 75 ηλεκτρικά ταξί σε σύνολο 14.000 – ποσοστό που καθιστά, κατά τους αυτοκινητιστές, τη μετάβαση πρακτικά ανέφικτη. Η Ομοσπονδία και το ΣΑΤΑ ζητούν παράταση της υποχρεωτικότητας έως το 2035, με την κυβέρνηση να εμφανίζεται έως τώρα αμετακίνητη.

Οι αυτοκινητιστές επισημαίνουν ότι η ηλεκτροκίνηση στον κλάδο έχει να αντιμετωπίσει ακόμα σοβαρές ελλείψεις στις υποδομές. Ο αριθμός των φορτιστών παραμένει περιορισμένος, οι πολυκατοικίες συχνά δεν μπορούν να υποστηρίξουν την εγκατάσταση σημείων φόρτισης χωρίς χρονοβόρες ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις και ο αριθμός των εξειδικευμένων συνεργείων είναι μικρός. Την ίδια στιγμή το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού ταξί, που φτάνει τα 30.000 – 35.000 ευρώ, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους επαγγελματίες, ενώ το λειτουργικό κόστος – όπως η χρέωση πλήρους φόρτισης που κυμαίνεται από 12 έως 24 ευρώ – θεωρείται σημαντικό για οχήματα που χρησιμοποιούνται εντατικά, όπως τα ταξί.

Παρότι ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, άφησε «παράθυρο» εξαιρέσεων για όσους διαθέτουν μία μόνο άδεια και οδηγούν οι ίδιοι το όχημά τους, οι επαγγελματίες τονίζουν ότι αυτή η λύση αφήνει αρκετούς αυτοκινητιστές εκτός. Πολλοί ιδιοκτήτες διαθέτουν δύο ή περισσότερες άδειες και αδυνατούν οικονομικά να αντικαταστήσουν ισάριθμα οχήματα. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση εξετάζει ένα νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων, μετά την απένταξη του «Πράσινα Ταξί» από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόσφατη τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης αναφέρει ότι έως σήμερα έχουν καταβληθεί στους δικαιούχους 1.194.081,33 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ χρηματοδότηση 2.305.918,67 ευρώ θα δοθεί μέσω του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης έως τις 30 Ιουνίου 2026.

Η τροποποίηση αλλάζει τον τρόπο χρηματοδότησης και καταργεί τη γεωγραφική κατανομή των πόρων, γεγονός που ορισμένοι ερμηνεύουν ως ενδεχόμενο να ανοίξει – έστω περιορισμένα – νέος κύκλος αιτήσεων. Ωστόσο, πηγές με γνώση της υπόθεσης επιμένουν ότι τα διαθέσιμα κονδύλια αναμένεται να κατευθυνθούν σε αιτήσεις που έχουν ήδη κατατεθεί και παραμένουν ανεξόφλητες.

Οι επαγγελματίες, από την πλευρά τους, προειδοποιούν ότι αν δεν υπάρξουν αλλαγές στο ισχύον πλαίσιο, από τον Ιανουάριο θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ανάγκη άμεσης αντικατάστασης περίπου 1.500 οχημάτων, ενώ ετησίως περίπου 300 άδειες που μεταβιβάζονται θα απαιτούν υποχρεωτικά ηλεκτρικό όχημα. Αυτό, όπως υποστηρίζουν, θα οδηγήσει σε πτώση της αξίας των αδειών, αύξηση των «ενοικίων βάρδιας» έως 1.700 ευρώ τον μήνα και πίεση προς τα leasing, όπου τα μισθώματα μπορεί να φτάνουν τα 2.500 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε παρουσιάσει αναλυτικά σε ρεπορτάζ του το ethnos.gr, στα αιτήματα του κλάδου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

παράταση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης έως το 2035,
αναπροσαρμογή κομίστρων με το υπουργείο να εμφανίζεται διατεθειμένο να συζητήσει μόνο τη φιξ τιμή για το Αεροδρόμιο της Αθήνας,
είσοδος των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες,
σαφείς κανόνες κατά του αθέμιτου ανταγωνισμού και
επιδοτήσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα χρήσης τους ως προκαταβολής για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων