Ελλάδα

ΕΚΤΑΚΤΟ! Παραλύει η χώρα: Νέα 48ωρη απεργία – Η ημερομηνία

Σε διήμερη απεργία προχωρούν οι οδηγοί των ταξί στην Αθήνα, στις 5 και 6 Νοεμβρίου, μετά από ομόφωνη απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Συνδικάτου…

Σε διήμερη απεργία προχωρούν οι οδηγοί των ταξί στην Αθήνα, στις 5 και 6 Νοεμβρίου, μετά από ομόφωνη απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών. Η κινητοποίηση θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της Τετάρτης και θα διαρκέσει έως τις 06:00 της Παρασκευής.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπό την πολιτική ευθύνη του υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη και της υπουργού Τουρισμού κας Κεφαλογιάννη, εφαρμόζει πολιτικές που πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, έναν βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης στη χώρα μας», αναφέρει ο ΣΑΤΑ σε ανακοίνωσή του.

Και συνεχίζει το συνδικάτο, εξηγώντας: «Οι πολιτικές αυτές αγνοούν τις ανάγκες και τα αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών και ιδιοκτητών, οδηγώντας σε αποδιοργάνωση της αγοράς και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών», σημειώνοντας ότι «η ανάπτυξη του τουρισμού δεν μπορεί να στηριχθεί σε μέτρα που περιθωριοποιούν τον κλάδο των ταξί».

Καταγγέλλουν, μάλιστα, την Ομοσπονδία του κλάδου για «απόλυτη σιωπή και συντονισμένη ομερτά», κάνοντας λόγο για «κρυφές συμφωνίες, απέναντι στην καταστροφική πολιτική που εξαντλεί τον κλάδο».

Τα αιτήματα των οδηγών ταξί
Οι επαγγελματίες του κλάδου θέτουν σειρά αιτημάτων προς την κυβέρνηση, με βασικά σημεία τα εξής:

1. Παράταση στην υποχρεωτική ταξινόμηση ηλεκτρικών ταξί

Ζητούν να παραταθεί η προθεσμία για τα αμιγώς ηλεκτρικά Ε.Δ.Χ. ταξί, από την 1η Ιανουαρίου 2026 στο 2035, ώστε να υπάρχει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα προσαρμογής.

2. Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη

Το ΣΑΤΑ απαιτεί την απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β’ 4564), την οποία θεωρεί επιζήμια για τον κλάδο.

3. Φορολογική δικαιοσύνη

Δίκαιη φορολόγηση βάσει βιβλίων και στοιχείων (Κ.Β.Σ.).

Θέσπιση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.

4. Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες

Να επιτραπεί ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς περιορισμούς ή διαχωρισμούς.

5. Καταπολέμηση της «πειρατείας» και των πολυεθνικών

Προτεινόμενο ΆρθροΜπαίνει στη φυλακή ο πασίγνωστος σεφ

Το ΣΑΤΑ ζητά:
Προστασία του ν. 4530/2018, που διαχωρίζει το έργο των ΕΔΧ ταξί από τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, και διορθώσεις όπου χρειάζεται.
Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ.
Δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
Ελάχιστη χρέωση 150 ευρώ και ελάχιστη μίσθωση 3 ωρών για τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, σε όλη την επικράτεια.
Το Συνδικάτο δηλώνει πως παραμένει ανοικτό σε διάλογο με την κυβέρνηση, με στόχο την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων που θα διασφαλίζουν το μέλλον του επαγγέλματος και τη διατήρηση ποιοτικών υπηρεσιών για το κοινό.

Απεργία 14 Οκτωβρίου: Τι ισχύει για λεωφορεία, μετρό, ηλεκτρικό, τραμ

Τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, οι δύο μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις της χώρας, ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, κατεβαίνουν ξανά σε 24ωρη πανελλαδική απεργία, φέρνοντας στο επίκεντρο ζητήματα που αγγίζουν χιλιάδες εργαζόμενους.

Το κύμα διαμαρτυρίας αναμένεται να έχει ισχυρό αποτύπωμα στα μέσα μεταφοράς της πρωτεύουσας, προκαλώντας καθυστερήσεις και αναπροσαρμογές στα δρομολόγια.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ανακοινώσεις, Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ θα συμμετάσχουν δυναμικά στην κινητοποίηση, με στάσεις εργασίας και περιορισμένα δρομολόγια. Για το Μετρό και το Τραμ, έχει προγραμματιστεί στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09:00 το πρωί και εκ νέου από τις 17:00 έως τη λήξη της λειτουργίας.

Στο ενδιάμεσο διάστημα, τα δρομολόγια θα εκτελούνται, ωστόσο αναμένονται αυξημένα φορτία επιβατών και καθυστερήσεις, γι’ αυτό οι επιβάτες καλούνται να προγραμματίσουν εγκαίρως τις μετακινήσεις τους.

Ο ΗΣΑΠ, από την πλευρά του, θα συμμετάσχει επίσης στην κινητοποίηση, με αναμενόμενες διακοπές και αραιώσεις στα δρομολόγια. Οι επιβάτες καλό είναι να προβλέψουν επιπλέον χρόνο για τις μετακινήσεις τους και να παρακολουθούν τις επίσημες ανακοινώσεις μέχρι την τελευταία στιγμή, καθώς το πρόγραμμα μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τη συμμετοχή των εργαζομένων.

Η απεργία αυτή έχει ως αιτία το νέο εργασιακό πλαίσιο που προωθείται, με επίκεντρο τις ρυθμίσεις για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και τις «13 ώρες». Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις αντιδρούν έντονα, θεωρώντας ότι υπονομεύονται οι συλλογικές συμβάσεις, η σταθερότητα των σχέσεων εργασίας και οι αποδοχές των εργαζομένων.

Η ΑΔΕΔΥ έχει θέσει στο τραπέζι συγκεκριμένα αιτήματα: την απόσυρση του νομοσχεδίου για το 13ωρο, την καθιέρωση 7ωρου, 5ήμερου, 35ωρου, την επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της εισφοράς 2%, «ξεπάγωμα» της διετίας 2016-2017, σύναψη συλλογικών συμβάσεων στο Δημόσιο και μονιμότητα στις θέσεις εργασίας. Παράλληλα, ζητείται και η κατάργηση του νέου Πειθαρχικού Δικαίου.

Από την πλευρά της, η ΓΣΕΕ απευθύνει κάλεσμα για συλλαλητήριο στο Σύνταγμα στις 11:00 το πρωί, με κεντρικό σύνθημα την αντίθεση στο 13ωρο και στην περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας. Στις κινητοποιήσεις συμμετέχει ενεργά και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, ενισχύοντας την παρουσία των συνδικάτων στους δρόμους.

Για το επιβατικό κοινό, αυτό σημαίνει ότι οι μετακινήσεις τη Δευτέρα θα χρειαστούν προσοχή και σωστό προγραμματισμό. Οι ώρες αιχμής θα παρουσιάσουν μικρά «κενά» εξυπηρέτησης, ενώ είναι πιθανές και καθυστερήσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς. Οι επιβάτες καλούνται να προγραμματίσουν ραντεβού και μετακινήσεις είτε νωρίτερα είτε αργότερα, ώστε να αποφύγουν συνωστισμό και μεγάλη αναμονή.

Για ασφαλέστερο σχεδιασμό της ημέρας, συνιστάται να ελέγχετε πριν από κάθε μετακίνηση τις επίσημες ενημερώσεις των φορέων συγκοινωνίας, καθώς και τα κανάλια εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Όπου είναι εφικτό, προτιμήστε τηλεργασία ή μετακίνηση εκτός αιχμής, ενώ εξετάστε και εναλλακτικές διαδρομές που δεν επηρεάζονται από την απεργία.

Η Δευτέρα αναμένεται δύσκολη για την κυκλοφορία, αλλά οι πολίτες μπορούν να περιορίσουν την ταλαιπωρία με σωστή ενημέρωση και έγκαιρο προγραμματισμό.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων