Ελλάδα

ΕΚΤΑΚΤΟ: ΚΛΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ

Αλλαγές στη λειτουργία της Γραμμής 2 του Μετρό (Ανθούπολη – Ελληνικό) τίθενται σε ισχύ από την Τρίτη 11 Νοεμβρίου, καθώς ξεκινά η κύρια φάση του έργου…

Αλλαγές στη λειτουργία της Γραμμής 2 του Μετρό (Ανθούπολη – Ελληνικό) τίθενται σε ισχύ από την Τρίτη 11 Νοεμβρίου, καθώς ξεκινά η κύρια φάση του έργου αντικατάστασης των σιδηροτροχιών. Οι εργασίες θα διαρκέσουν έως τις 12 Δεκεμβρίου 2025 και θα πραγματοποιούνται τις νυχτερινές ώρες.

Σύμφωνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ., πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο επιδομής που έχει γίνει στο δίκτυο του Μετρό από την έναρξη λειτουργίας του, με αντικείμενο την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιάς στις Γραμμές 2 και 3. Το έργο, προϋπολογισμού 7,3 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026.

Οι εργασίες ξεκινούν από το τμήμα «Δάφνη – Νέος Κόσμος», όπου οι σταθμοί Δάφνη, Άγιος Ιωάννης και Νέος Κόσμος θα κλείνουν νωρίτερα, στις 21:40, από Κυριακή έως Πέμπτη.

Κατά τις ώρες των εργασιών, η κυκλοφορία των συρμών θα διεξάγεται κανονικά στα υπόλοιπα τμήματα της Γραμμής 2:

Ανθούπολη – Συγγρού Φιξ
Ελληνικό – Άγιος Δημήτριος
Οι τελευταίοι συρμοί πριν από το κλείσιμο των σταθμών θα αναχωρούν:

Από Σύνταγμα προς Ελληνικό στις 21:40
Από Νέο Κόσμο προς Ελληνικό στις 21:44
Από Νέο Κόσμο προς Ανθούπολη στις 21:51
Από Άγιο Ιωάννη προς Ελληνικό στις 21:45
Από Άγιο Ιωάννη προς Ανθούπολη στις 21:50
Από Δάφνη προς Ελληνικό στις 21:47
Από Δάφνη προς Ανθούπολη στις 21:48
Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στο τμήμα Άγιος Δημήτριος – Συγγρού Φιξ, ο ΟΑΣΑ θα δρομολογήσει την προσωρινή λεωφορειακή γραμμή Χ13 «Φιξ – Αγ. Δημήτριος», που θα συνδέει τους τρεις σταθμούς που θα παραμείνουν κλειστοί.

Η αφετηρία και το τέρμα της γραμμής Χ13 θα βρίσκονται έξω από τον σταθμό «Συγγρού Φιξ», στη λεωφόρο Συγγρού, δίπλα στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Παράλληλα με την αντικατάσταση των σιδηροτροχιών, στο ίδιο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθούν και εργασίες για την εγκατάσταση δικτύου 5G, ώστε οι παρεμβάσεις να ολοκληρωθούν ταχύτερα χωρίς να διακοπεί συνολικά η λειτουργία του Μετρό.

Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα και Ελληνικό

Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, ενώ παράλληλα σχεδιάζονται και οι επόμενες επεκτάσεις.

Την ίδια ώρα προχωρούν τα έργα κατασκευής της γραμμής τέσσερα του μετρό με τους δύο μετροπόντικες να έχουν κάνει σημαντικά βήματα στη διάνοιξη των δύο σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή που θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού.

Πιο γρήγορα προχώρα τη διάνοιξη της σήραγγας ο μετροπόντικάς που κατευθύνεται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό όπου αναμένεται να φτάσει προς το τέλος του 2025 με αρχές του 2926. Ο δεύτερος μετροπόντικας από το Γαλάτσι υπολογίζεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό τέλη του 2026 αρχές του 2027.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας δήλωσε πριν από λίγες μέρες ότι σειρά έχει τώρα η επέκταση της γραμμής δύο από το σταθμό της Ανθούπολης στην οδό Θηβών στο Περιστέρι μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον με τρεις σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Σε μελλοντική επέκταση η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του προαστιακού. Είναι μία επέκταση που την διεκδικούν πάρα πολύ οι κάτοικοι των Αχαρνών, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, με τους τοπικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης να το έχουν βάλει σε άμεση προτεραιότητα. Παράλληλα με την επέκταση προς το Ίλιον προχωρά και ο εκσυγχρονισμος του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα».

Προτεινόμενο ΆρθροΣτο Πάρτι για τα 30 Χρόνια Γάμου μας, ο Σύζυγός μου Ανακοίνωσε πως Με Εγκαταλείπει — Μα ο Φάκελος που του Έδωσα τον Έκανε να Χλωμιάσει…

Σύμφωνα με τον κύριο Κουρέτα μετά το Ίλιον η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη, με τις μελέτες να έχουν ξεκινήσει.

Που θα κατασκευαστούν οι 3 νέοι σταθμοί

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την προτιμητέα λύση, η χάραξη ξεκινά από τον σημερινό τερματικό σταθμό Μετρό στο Ελληνικό, στρίβει νοτιο-ανατολικά προς την Άνω Γλυφάδα και ο πρώτος σταθμός θα βρίσκεται κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας.

Στη συνέχεια, η σήραγγα θα στρίβει προς τη Λ.Βουλιαγμένης και ο δεύτερος σταθμός θα γίνει στη διασταύρωση της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη.

Από εκεί η σήραγγα θα συνεχίζει πορεία προς τη θάλασσα για να τερματίσει με τρίτο και τερματικό σταθμό στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Παράλληλα, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η μία γραμμή θα ξεκινάει από το Γουδή, θα περνάει από τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα φθάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών –Λαμίας.

Μελέτες έχουν ξεκινήσει και για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό.

Όσον αφορά στον χρονικό ορίζοντα όλων αυτών των παρεμβάσεων, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως ορισμένες θα χρειαστούν από πέντε έως και δέκα χρόνια, κάποιες άλλες ίσως και περισσότερο.

\«Τα έργα του μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα, απαιτούνται πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε», εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, προσθέτοντας ότι χρειάζονται καλές μελέτες, καλή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.

Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι υπογραμμίζουν την ανάγκη να αναπτυχθούν και τα μέσα σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα πρωτίστως βέβαια στην Αθήνα που αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων