Ελλάδα

ΕΚΤΑΚΤΟ: ΧΑΟΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ – ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

Ήδη, η Πανεπιστημίου είναι κλειστή από την Ομόνοια, ενώ η κίνηση σε πολλές κεντρικές αρτηρίες έχει διακοπεί, καθώς τα συλλαλητήρια βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Ήδη, η Πανεπιστημίου είναι κλειστή από την Ομόνοια, ενώ η κίνηση σε πολλές κεντρικές αρτηρίες έχει διακοπεί, καθώς τα συλλαλητήρια βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Η ΓΣΕΕ, η ΑΔΕΔΥ και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας πραγματοποιούν την κεντρική συγκέντρωσή τους στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενώ το ΠΑΜΕ έχει δώσει ραντεβού στα Προπύλαια, με τον κόσμο να συρρέει από νωρίς. Παράλληλα, απεργιακές κινητοποιήσεις οργανώνονται και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, με τη συμμετοχή εργαζομένων από διαφορετικούς κλάδους.

Η ΓΣΕΕ τονίζει πως η αντίσταση στο 13ωρο είναι ζήτημα «αξιοπρέπειας και υγείας των εργαζομένων», χαρακτηρίζοντας το μέτρο «δώρο σε συγκεκριμένα εργοδοτικά συμφέροντα». Όπως αναφέρει: «Λέμε όχι στο 13ώρο. Η εξάντληση δεν είναι ανάπτυξη, η ανθρώπινη αντοχή έχει όρια. Λέμε όχι στην κατάτμηση του χρόνου αναψυχής». Παράλληλα ζητά μείωση του εβδομαδιαίου ωραρίου στις 37,5 ώρες, που όπως σημειώνει, έχει αποδειχθεί κοινωνικά δίκαιη και αποδοτική σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Η Συνομοσπονδία απαιτεί επίσης την πλήρη επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, τονίζοντας ότι αποτελούν «θεμέλιο για πραγματική δημοκρατία στην εργασία» και τον μόνο δρόμο για καλύτερες αμοιβές και αξιοπρεπείς συνθήκες.

Από την πλευρά της, η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, ουσιαστικές αυξήσεις στις αποδοχές, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στον δημόσιο τομέα, την κατάργηση του νέου πειθαρχικού δικαίου και την πλήρη απόσυρση του νομοσχεδίου για το 13ωρο. Το βασικό της αίτημα είναι η καθιέρωση 35ωρου και πενθημέρου για όλους τους εργαζόμενους. Η συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ στην Κλαυθμώνος είναι προγραμματισμένη για τις 11:00, ενώ ήδη πλήθος κόσμου δίνει δυναμικό παρών.

Οι εικόνες από το κέντρο της πρωτεύουσας δείχνουν μια πόλη που έχει «παγώσει», με έντονη παρουσία δυνάμεων της αστυνομίας, πανό, συνθήματα και εργαζόμενους να στέλνουν μήνυμα ενότητας και αντίστασης απέναντι σε μέτρα που, όπως υποστηρίζουν, «υπονομεύουν την εργασία και την ποιότητα ζωής».

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ

Τι ζητά ο ΣΑΤΑ

Τα ταξί στην Αττική προγραμματίζουν 48ωρη απεργία για αύριο Τετάρτη και μεθαύριο Πέμπτη, 5 και 6 Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στο ΕΡΤnews, τόνισε ότι «τα τελευταία έξι χρόνια η κυβέρνηση προχωρά σε νομοθετικές πρωτοβουλίες χωρίς να συζητά μαζί μας». Παράλληλα, ενημέρωσε ότι την Τετάρτη στις 10:00 οι αυτοκινητιστές θα πραγματοποιήσουν πομπή, ξεκινώντας από την οδό Σπύρου Πάτση.

Σε δηλώσεις του στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤnews ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ τόνισε πως «δυστυχώς για άλλη μια φορά, κάτω από συνθήκες τραγικού άγχους, που έχει σήμερα ο κλάδος, το Υπουργείο δεν δέχεται να μιλήσει μαζί μας. Αυτή τη στιγμή εξελίσσεται ένα σχέδιο να περάσει η μεταφορά που κάνει το ταξί σε όλο τον ιδιωτικό τομέα, στις μεγάλες εταιρείες ΙΧ, στις εφαρμογές».

Μάλιστα ο ίδιος τόνισε πως η κυβέρνηση δε συζητάει με το ΣΑΤΑ. «Συζητάνε με μια ομερτά κομματικών στελεχών που έχουν ιδρύσει και καταγγέλλουν κάθε απεργία που κάνει το συνδικάτο» επισήμανε ο κ. Λυμπερόπουλος.

Προτεινόμενο ΆρθροΕΚΤΑΚΤΟ – Τελεσίγραφο Μητσοτάκη στους αγρότες – Ραγδαίες εξελίξεις, η επόμενη κίνηση

Τι ζητά το ΣΑΤΑ

«Ηλεκτροκίνηση: Άμεση απόφαση παράτασης της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί από 1-1-2026. Η υποχρέωση αυτή να μετατεθεί οριζόντια για το 2035.

ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ ΄Β 4564).

Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.) – Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ

Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς

Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές:

Υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ΕΔΧ Ταξί σε σύγκριση με τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διόρθωση του όπου απαιτείται

Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.

Η ελάχιστη χρέωση για την χρήση των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη την χώρα και η ελάχιστη μίσθωση να είναι τρεις ώρες για όλη την ελληνική επικράτεια».

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων