ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΚΤΑΚΤΗ ΚΑΚΗ ΕΙΔΗΣΗ

Οι παρατεταμένοι καύσωνες και η ξηρασία στην Ευρώπη, προκαλούν εκτεταμένα προβλήματα και στις μεταφορές, εκτοξεύοντας το κόστος και απειλώντας μετ

Οι παρατεταμένοι καύσωνες και η ξηρασία στην Ευρώπη, προκαλούν εκτεταμένα προβλήματα και στις μεταφορές, εκτοξεύοντας το κόστος και απειλώντας μεταξύ άλλων την ομαλή λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων. Η χαμηλή στάθμη στους μεγάλους ποταμούς της γηραιάς ηπείρου περιορίζουν τη ναυσιπλοΐα σε κρίσιμες πλωτές οδούς, αναγκάζοντας τα πλοία να κινούνται μερικώς φορτωμένα.

Στον Ρήνο, νότια του Ντούισμπουργκ και της Κολωνίας στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του σημείου συμφόρησης του Κάουμπ, τα πλοία μπορούν να πλέουν μόνο κατά το ήμισυ της χωρητικότητάς τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκτοξεύονται τα ναύλα, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος, αλλά και το χρόνο μεταφοράς, καθώς τα φορτία που μεταφέρονται κανονικά από ένα πλοίο, απαιτούν πλέον τη χρήση πολλαπλών φορτηγίδων. Ο Ρήνος, ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός στην Ευρώπη μετά τον Δούναβη αποτελεί σημαντική αρτηρία για το ευρωπαϊκό εμπόριο. Η πλειονότητα των σχεδόν 200 εκατομμυρίων τόνων φορτίου που μετακινούνται στη χώρα, από άνθρακα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι τρόφιμα- μεταφέρονται μέσω του Ρήνου.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στον Δούναβη, στην Ουγγαρία, όπου οι θερμοκρασίες ξεπέρασαν τους 35 βαθμούς Κελσίου τις προηγούμενες μέρες. Τα φορτηγά πλοία αναγκάζονται να αφήσουν πίσω τους περισσότερο από το μισό του φορτίου τους, λειτουργώντας μόλις στο 30-40% της χωρητικότητάς τους. Αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις όχι μόνο στη ναυτιλία αλλά και στη γεωργία.

Στην Πολωνία, ο Βιστούλας, ο μεγαλύτερος ποταμός της χώρας, έχει υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ στη Βαρσοβία. Αυτό οφείλεται στις παρατεταμένες θερμοκρασίες άνω των 30°C και τις περιορισμένες βροχοπτώσεις. «Οι συνθήκες είναι ανησυχητικές. Η έλλειψη βροχοπτώσεων και η παρατεταμένη ζέστη επιταχύνουν την έλλειψη νερού σε όλη τη χώρα» δήλωσε εκπρόσωπος της Μετερολογικής Υπηρεσίας της χώρας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ευρωπαϊκοί ποταμοί «διψούν». Πριν από τρία χρόνια, γερμανικές εταιρείες είχαν βρεθεί αντιμέτωπες με σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα και προβλήματα παραγωγής λόγω δραματικής μείωσης της στάθμης των υδάτων στον Ρήνο.

Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης εκτείνονται όμως και πέρα από τους ποταμούς. Η γαλλική εταιρεία ενέργειας EDF αναγκάστηκε να μειώσει προσωρινά την παραγωγή σε πυρηνικούς σταθμούς στους ποταμούς Ροδανό και Γαρούνα, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες περιόρισαν την ικανότητα ψύξης των σταθμών. Στο Γιορκσάιρ του Ηνωμένου Βασιλείου, τα επίπεδα των δεξαμενών νερού έχουν υποχωρήσει σε ανησυχητικά χαμηλά επίπεδα, φτάνοντας το 55,8% τον Ιούνιο, σημαντικά κάτω από τον μέσο όρο του 81,9%.

Η κλιματική αλλαγή και η συχνότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως οι καύσωνες και οι ξηρασίες, δημιουργούν διαρκώς νέες προκλήσεις για τις εφοδιαστικές αλυσίδες και την οικονομία της Ευρώπης. Η ανάγκη για μακροπρόθεσμες στρατηγικές διαχείρισης υδάτινων πόρων και προσαρμογής στις νέες κλιματικές συνθήκες γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική.

Απαγορεύτηκε στην Ευρώπη: Ποιο χρώμα αυτοκινήτου δεν θα ξαναδείτε στο δρόμο

Ένα χρώμα αυτοκινήτου απαγορεύτηκε και δεν πρόκειται να το ξαναδείτε να κυκλοφορεί στους δρόμους ύστερα από επίσημη απόφαση.

Προτεινόμενο Άρθρο «Δεν περίμενα ποτέ να έχω καpκίνο του εντέρου στα 24 μου – Ποια ήταν τα συμπτώματα που είχα επί 6 χρόνια»

Απαγορεύτηκε στην Ευρώπη: Ποιο χρώμα…

Αλλάζουν τα πάντα στα χρώματα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη ύστερα από μια απόφαση-κόλαφος για ένα χρώμα.

Ο λόγος για το εξασθενές χρώμιο το οποίο δίνει αυτή τη χαρακτηριστική μεταλλική λάμψη σε όποια επιφάνεια του αυτοκινήτου γίνεται επιμετάλλωση.

1

Αυτοκίνητα: Γιατί απαγορεύτηκε το εξασθενές χρώμιο
Το εν λόγω στοιχείο διαθέτει καρκινογόνο δράση και εντοπίζεται στους ρύπους που εκλύονται κατά τη διαδικασία της επιμετάλλωσης μιας επιφάνειας ή ενός εξαρτήματος, ρύποι που είναι έως και 500 φορές πιο τοξικοί έναντι εκείνων που εκπέμπει ένας κινητήρας πετρελαίου ή βενζίνης κατά τη λειτουργία του.

Στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται συνήθως στις μάσκες των αυτοκινήτων, στους προφυλακτήρες και τους τροχούς, ενώ παρουσία έχει και στην καμπίνα.

Η πρόταση αναμένεται να υλοποιηθεί στο τέλος του 2024 και πλέον οι κατασκευαστές καλούνται να βρουν εναλλακτική λύση.

Εκτός από το εξασθενές χρώμιο σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο μόλυβδος, ο υδράργυρος και το κάδμιο.

Μάλιστα, η απαγόρευση αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους στο εγγύς μέλλον.

Ειδήσεις σήμερα

Ροή Ειδήσεων