Η αστική σήραγγα εκτιμάται ότι θα βελτιώσει αισθητά τα κυκλοφοριακά δεδομένα, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της.
Αβίωτες έχουν καταστεί οι μετακινήσεις στην Αττική, με τους οδηγούς να περνούν καθημερινά ατελείωτες ώρες πίσω από το τιμόνι, βιώνοντας τεράστιες καθυστερήσεις.
Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα όσων κατοικούν στην πρωτεύουσα, και ως εκ τούτου η κυβέρνηση ξεφυλλίζει την ατζέντα των έργων που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην εξομάλυνση των μετακινήσεων των πολιτών.
Αναμφίβολα, μία από τις οδικές παρεμβάσεις που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία εφόσον υλοποιηθεί θα καταφέρει να συνδέσει τις Λεωφόρους Μεσογείων και Κηφισίας αλλά και τον Καρέα με το Ελληνικό σε περίπου σε 10 λεπτά.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους περίπου 3 χλμ., με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Κατεχάκη και θα καταλήγει σε κόμβο της Λεωφ. Βουλιαγμένης.
Πρόκειται για επέκταση της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό, όπου υλοποιείται η μεγάλη αστική ανάπλαση “The Ellinikon” και υπάρχει πρόβλεψη για δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Με το εν λόγω έργο θα η Λεωφ. Βουλιαγμένης θα «απελευθερωθεί» από τα φανάρια και θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο, μετριάζοντας τον κυκλοφοριακό κορεσμό που παρατηρείται στη λεωφόρο ειδικά κατά τις ώρες αιχμής.
Όπως έχουν δηλώσει κορυφαία στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, με τη συγκεκριμένη οδική παρέμβαση ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό ο ελεύθερος δακτύλιος στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας.
Με την Αττική Οδό, τον Κηφισό, τη Σήραγγα Ηλιούπολης και την απαλλαγμένη από φανάρια Λεωφ. Βουλιαγμένης, η πρωτεύουσα θα έχει ένα δίκτυο ελεύθερων από φανάρια αξόνων που θα εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο βορρά-νότου όσο και ανατολής-δύσης.
Το κόστος του έργου ανέρχεται κοντά στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το μεγαλύτερο εμπόδιο προκειμένου να πάρει την άγουσα της υλοποίησης είναι εύρεση χρηματοδότησης.
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ
Τι ζητά ο ΣΑΤΑ
Τα ταξί στην Αττική προγραμματίζουν 48ωρη απεργία για αύριο Τετάρτη και μεθαύριο Πέμπτη, 5 και 6 Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στο ΕΡΤnews, τόνισε ότι «τα τελευταία έξι χρόνια η κυβέρνηση προχωρά σε νομοθετικές πρωτοβουλίες χωρίς να συζητά μαζί μας». Παράλληλα, ενημέρωσε ότι την Τετάρτη στις 10:00 οι αυτοκινητιστές θα πραγματοποιήσουν πομπή, ξεκινώντας από την οδό Σπύρου Πάτση.
Σε δηλώσεις του στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤnews ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ τόνισε πως «δυστυχώς για άλλη μια φορά, κάτω από συνθήκες τραγικού άγχους, που έχει σήμερα ο κλάδος, το Υπουργείο δεν δέχεται να μιλήσει μαζί μας. Αυτή τη στιγμή εξελίσσεται ένα σχέδιο να περάσει η μεταφορά που κάνει το ταξί σε όλο τον ιδιωτικό τομέα, στις μεγάλες εταιρείες ΙΧ, στις εφαρμογές».
Μάλιστα ο ίδιος τόνισε πως η κυβέρνηση δε συζητάει με το ΣΑΤΑ. «Συζητάνε με μια ομερτά κομματικών στελεχών που έχουν ιδρύσει και καταγγέλλουν κάθε απεργία που κάνει το συνδικάτο» επισήμανε ο κ. Λυμπερόπουλος.

Τι ζητά το ΣΑΤΑ
«Ηλεκτροκίνηση: Άμεση απόφαση παράτασης της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί από 1-1-2026. Η υποχρέωση αυτή να μετατεθεί οριζόντια για το 2035.
ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ ΄Β 4564).
Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.) – Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ
Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς
Πειρατεία – Υποκλοπή Μεταφορικού Έργου – Πολυεθνικές:
Υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ΕΔΧ Ταξί σε σύγκριση με τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό και διόρθωση του όπου απαιτείται
Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.
Η ελάχιστη χρέωση για την χρήση των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη την χώρα και η ελάχιστη μίσθωση να είναι τρεις ώρες για όλη την ελληνική επικράτεια».
- Σμαράγδα Καρύδη – Θοδωρής Αθερίδης: Μόλις μαθεύτnκε η είδηση για το ζευγάρι
- Πριν από τον Τσιάρα: Ο πρώτος που διώχνει ο Μητσοτάκης μόλις λήξουν οι κινητοποιήσεις των αγροτών
- Τούμπα όλα με νέα δημοσκόπηση: Εξαφανίζει τον ανταγωνισμό η Καρυστιανού – Σoκ για ΝΔ και Τσίπρα
- Νεα σοκαριστική εξέλιξη στην υπόθεση του 33χρονου αγνοούμενου γιατρού – Ένοχος ο …