Τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, οι δύο μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις της χώρας, ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, κατεβαίνουν ξανά σε 24ωρη πανελλαδική απεργία, φέρνοντας στο επίκεντρο ζητήματα που αγγίζουν χιλιάδες εργαζόμενους.
Το κύμα διαμαρτυρίας αναμένεται να έχει ισχυρό αποτύπωμα στα μέσα μεταφοράς της πρωτεύουσας, προκαλώντας καθυστερήσεις και αναπροσαρμογές στα δρομολόγια.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ανακοινώσεις, Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ θα συμμετάσχουν δυναμικά στην κινητοποίηση, με στάσεις εργασίας και περιορισμένα δρομολόγια. Για το Μετρό και το Τραμ, έχει προγραμματιστεί στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09:00 το πρωί και εκ νέου από τις 17:00 έως τη λήξη της λειτουργίας.
Στο ενδιάμεσο διάστημα, τα δρομολόγια θα εκτελούνται, ωστόσο αναμένονται αυξημένα φορτία επιβατών και καθυστερήσεις, γι’ αυτό οι επιβάτες καλούνται να προγραμματίσουν εγκαίρως τις μετακινήσεις τους.
Ο ΗΣΑΠ, από την πλευρά του, θα συμμετάσχει επίσης στην κινητοποίηση, με αναμενόμενες διακοπές και αραιώσεις στα δρομολόγια. Οι επιβάτες καλό είναι να προβλέψουν επιπλέον χρόνο για τις μετακινήσεις τους και να παρακολουθούν τις επίσημες ανακοινώσεις μέχρι την τελευταία στιγμή, καθώς το πρόγραμμα μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τη συμμετοχή των εργαζομένων.
Η απεργία αυτή έχει ως αιτία το νέο εργασιακό πλαίσιο που προωθείται, με επίκεντρο τις ρυθμίσεις για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και τις «13 ώρες». Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις αντιδρούν έντονα, θεωρώντας ότι υπονομεύονται οι συλλογικές συμβάσεις, η σταθερότητα των σχέσεων εργασίας και οι αποδοχές των εργαζομένων.
Η ΑΔΕΔΥ έχει θέσει στο τραπέζι συγκεκριμένα αιτήματα: την απόσυρση του νομοσχεδίου για το 13ωρο, την καθιέρωση 7ωρου, 5ήμερου, 35ωρου, την επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, κατάργηση της εισφοράς 2%, «ξεπάγωμα» της διετίας 2016-2017, σύναψη συλλογικών συμβάσεων στο Δημόσιο και μονιμότητα στις θέσεις εργασίας. Παράλληλα, ζητείται και η κατάργηση του νέου Πειθαρχικού Δικαίου.
Από την πλευρά της, η ΓΣΕΕ απευθύνει κάλεσμα για συλλαλητήριο στο Σύνταγμα στις 11:00 το πρωί, με κεντρικό σύνθημα την αντίθεση στο 13ωρο και στην περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας. Στις κινητοποιήσεις συμμετέχει ενεργά και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, ενισχύοντας την παρουσία των συνδικάτων στους δρόμους.
Για το επιβατικό κοινό, αυτό σημαίνει ότι οι μετακινήσεις τη Δευτέρα θα χρειαστούν προσοχή και σωστό προγραμματισμό. Οι ώρες αιχμής θα παρουσιάσουν μικρά «κενά» εξυπηρέτησης, ενώ είναι πιθανές και καθυστερήσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς. Οι επιβάτες καλούνται να προγραμματίσουν ραντεβού και μετακινήσεις είτε νωρίτερα είτε αργότερα, ώστε να αποφύγουν συνωστισμό και μεγάλη αναμονή.
Για ασφαλέστερο σχεδιασμό της ημέρας, συνιστάται να ελέγχετε πριν από κάθε μετακίνηση τις επίσημες ενημερώσεις των φορέων συγκοινωνίας, καθώς και τα κανάλια εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Όπου είναι εφικτό, προτιμήστε τηλεργασία ή μετακίνηση εκτός αιχμής, ενώ εξετάστε και εναλλακτικές διαδρομές που δεν επηρεάζονται από την απεργία.
Η Δευτέρα αναμένεται δύσκολη για την κυκλοφορία, αλλά οι πολίτες μπορούν να περιορίσουν την ταλαιπωρία με σωστή ενημέρωση και έγκαιρο προγραμματισμό.
ΕΣΚΑΣΕ ΤΩΡΑ: 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ!
Σε ευθεία σύγκρουση με την κυβέρνηση οι επαγγελματίες, για τη δυνατότητα που δίνεται σε βαν να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο
Χειρόφρενο τραβούν τα ταξί στην Αττική το διήμερο Τρίτη (9/9) και Τετάρτη (10/9), όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος. Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια της σύγκρουσης με την κυβέρνηση, αναφορικά με την ΚΥΑ που παραχωρεί συγκοινωνιακό έργο στα βαν.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) μίλησε στο ραδιόφωνο των «Παραπολιτικών» κάνοντας λόγο για μια «προειδοποιητική απεργία» ενώ τόνισε ότι μετά το διήμερο των κινητοποιήσεων θα πραγματοποιηθεί συνέλευση για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα. «Αν δεν αποσυρθεί η ΚΥΑ, θα πάμε σε απεργία διαρκείας», ξεκαθάρισε.
«Θέλουν να διαλύσουν τα ταξί»
Η συγκεκριμένη ΚΥΑ έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στον κλάδο, καθώς – όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί ταξί – δίνει τη δυνατότητα σε βαν να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο, υποκαθιστώντας έτσι μέρος της δραστηριότητας των ταξί. Ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο «να διαλύσει τα ταξί», λέγοντας ότι «από το 2018 ο κ. Μητσοτάκης και στελέχη της ΝΔ είχαν ταχθεί υπέρ του αφανισμού του κλάδου».
«Δε στήριξαν τον νόμο 4530, που έβαζε σειρά και αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση. Σήμερα έβγαλαν μία ΚΥΑ αντί να πουν δημόσια ότι θέλουν να διαλύσουν τα ταξί, αλλάζοντας τον νόμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπερόπουλος.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ μίλησε ακόμη για «παραβίαση του Συντάγματος» και κατηγόρησε το υπουργείο ότι δεν έχει δημιουργήσει μητρώο ούτε έχει ορίσει τον αριθμό των βαν που μπορούν να δραστηριοποιούνται. «Η εφαρμογή που όφειλε να λειτουργεί δε δουλεύει, με αποτέλεσμα μόνο το 10% να δηλώνει τις μεταφορές», είπε.
Επιπλέον, έκανε λόγο για ανύπαρκτους φορολογικούς ελέγχους, σημειώνοντας ότι «οι εταιρείες σβήνουν τα δρομολόγια ή δεν ελέγχονται καθόλου». Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσω του τουρισμού εξελίσσεται «πλιάτσικο» που αφανίζει τις διαδρομές των ταξί και μιλάμε πλέον για πολλά δισεκατομμύρια τον χρόνο.
- Κατερίνα Λέχου: «H πίστη μoυ στον Θεό με oδήγησε στον γάμo – Ήθελα να παντρευτώ για να έχω την ευλoγiα»
- Την αγκάλιασε και πέθανε – Συγκλονισμένη η Κέιτ Μίντλετον
- Απίθανο περιστατικό με τον Γιώργο Λιάγκα: Τηλεθεατής κέρδισε αυτοκίνητο όταν τον άκουσε, απείλησε να καλέσει την αστυνομία
- Χρυσούλα Διαβάτη: «Υποστηρίζω θρησκεία, πατρίδα, οικογένεια»