Πότε θα καταβληθεί η α’ δόση του επιδόματος τέκνων Α21 και ποια είναι τα ποσά της ενίσχυσης – Όλες οι ημερομηνίες των πληρωμών συντάξεων και επιδομάτων
Πριν την παρέλαση της 25ης Μαρτίου η πρώτη «φουρνιά» συνταξιούχων θα δει χρήματα στους τραπεζικούς της λογαριασμούς και θα μπορεί να κάνει ανάληψη μέσω ΑΤΜ: Δεν θα είναι όμως όλοι «τυχεροί» καθώς η δεύτερη «φουρνιά» δικαιούχων θα εξοφληθεί αμέσως μετά την Εθνική μας εορτή. Πέρα από τις συντάξεις, στο τέλος του τρέχοντος μήνα θα καταβληθεί και η α’ δόση για το 2026 του δημοφιλούς επιδόματος τέκνων Α21. Θα το λάβουν όμως εκείνοι που θα προλάβουν να υποβάλλουν την σχετική αίτηση τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Συγκεκριμένα, η πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί μέσω της ΗΔΙΚΑ και του ΟΠΕΚΑ, θα παραμείνει ανοικτή και θα υποδέχεται αιτήσεις έως και τις 13 Μαρτίου 2026. Η πρώτη πληρωμή για το τρέχον έτος προγραμματίζεται να γίνει στις 31 Μαρτίου και θα αφορά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου.

Ημερομηνίες για τις πληρωμές συντάξεων
Ξεκινώντας, από τις πληρωμές των συντάξεων και δη εκείνες μηνός Απριλίου, θα καταβληθούν όπως προαναφέρθηκε πριν την 25η Μαρτίου.
Συγκεκριμένα:
Την Πέμπτη 26 Μαρτίου θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ, οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν. 4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχοι Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί από 1.1.2017 και έπειτα) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (Μη Μισθωτών και Μισθωτών). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα χρήματα θα είναι διαθέσιμα -με ανάληψη μέσω ΑΤΜ με χρεωστική κάρτα- μία εργάσιμη ημέρα πριν την προαναφερόμενη ημερομηνία στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Και δεδομένου ότι η 25η Μαρτίου είναι αργία, οι συντάξεις θα «φανούν» στους λογαριασμούς την Τρίτη 24 Μαρτίου, με άλλα λόγια πριν την… παρέλαση.
Την Παρασκευή 27 Μαρτίου θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις των τέως Ταμείων Μισθωτών [ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ] καθώς και οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου. Και σε αυτή την περίπτωση φυσικά, τα χρήματα θα είναι διαθέσιμα μία εργάσιμη ημέρα πριν στους τραπεζικούς λογαριασμούς και συγκεκριμένα την Πέμπτη 26 Μαρτίου.
Πότε θα καταβληθούν τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ
Ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλει τις συντάξεις των Ανασφάλιστων Υπερηλίκων την Τρίτη 31 Μαρτίου.
Την ίδια ημερομηνία θα καταβληθούν και όλα τα υπόλοιπα επιδόματα του Οργανισμού, δηλαδή τα προνοιακά- αναπηρικά επιδόματα, το επίδομα γέννας, το επίδομα ενοικίου, αλλά και το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και άλλα.
Και φυσικά την ίδια ημέρα θα γίνει και η πληρωμή της α’ δόσης του επιδόματος τέκνων Α21 για το 2026, εφόσον φυσικά έχει υποβάλλει την αίτησή του μέχρι τις 13 Μαρτίου.
Το ποσό της ενίσχυσης διαμορφώνεται σε 70 ή 42 ή 28 ευρώ για κάθε παιδί ανά μήνα, εφόσον πρόκειται για το πρώτο και το δεύτερο τέκνο και ανάλογα το ύψος του εισοδήματος. Το ποσό ανεβαίνει σε 140 ή 84 ή 56 ανά μήνα από το τρίτο και για κάθε επόμενο παιδί.
Πηγή: skai.gr
Μαθεύτηκαν τα ευχάριστα για τις συντάξεις: Ανατροπή στο παρά ένα, χαρούμενοι όλοι οι Έλληνες
Καμία περικοπή στις συντάξεις χηρείας δεν πρόκειται να υπάρξει, διαβεβαίωσε η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως, προαναγγέλλοντας παράλληλα νέο πλαίσιο για βαρέα και ανθυγιεινά σε νοσηλευτές και διασώστες, επέκταση της ψηφιακής κάρτας εργασίας και νομοσχέδιο για την ισότητα αμοιβών.
Συντάξεις χηρείας: Η Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξουν περικοπές, παρά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, ενώ προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση υπέρ των δικαιούχων.
Βαρέα και ανθυγιεινά: Η κυβέρνηση προωθεί ένταξη νοσηλευτών, οδηγών και διασωστών ΕΚΑΒ στα βαρέα, με δυνατότητα πρόωρης συνταξιοδότησης και πρόσθετες ασφαλιστικές παροχές.
Εργασιακές αλλαγές: Επεκτείνεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας σε νέους κλάδους, ενώ έρχεται νέο νομοσχέδιο για ίσες αμοιβές και μεγαλύτερη διαφάνεια στις προσλήψεις.
Τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία περικοπή σε σύνταξη χηρείας έδωσε η υπουργός εργασίας Νίκη Κεραμέως, στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές», με επίκεντρο τα τρέχοντα εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα, αλλά και τις εξελίξεις στην κεντρική πολιτική σκηνή.
Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενη στο θέμα που απασχόλησε την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες μετά την απόφαση του ΣτΕ για τις συντάξεις χηρείας, η Νίκη Κεραμέως τόνισε: «Έχω πει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία περικοπή σε σύνταξη χηρείας, ως αποτέλεσμα της απόφασης που είδε το φως της δημοσιότητας πριν από μερικές ημέρες».
«Οι συνταξιούχοι μας ήδη είναι και αυτοί αντιμέτωποι, όπως πάρα πολλοί συμπολίτες μας, με μια πολύ δύσκολη καθημερινότητα και δη με ένα κύμα ακρίβειας, το οποίο υπάρχει αναμφίβολα και στη χώρα μας και διεθνώς και συνεπώς εμείς με όλες τις δυνάμεις μας θα στηρίξουμε τους συνταξιούχους.
Άρα λοιπόν, θα περιμένω την απόφαση και για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν είχαμε κάνει κάτι μέχρι σήμερα, γιατί εκκρεμούσε αυτή η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας και περιμέναμε να δούμε ακριβώς πώς θα αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά θα αναμένω την απόφαση, η οποία ακόμα δεν έχει επιδοθεί, δεν έχει καθαρογραφεί, δεν έχει εκδοθεί. Θα περιμένω την απόφαση και εν συνεχεία θα νομοθετήσουμε για να προστατεύσουμε τους συνταξιούχους χηρείας σε ό,τι αφορά το ζήτημα αυτό που τέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Βαρέα και ανθυγιεινά για νοσηλευτές και οδηγούς και διασώστες ΕΚΑΒ
Σχετικά με την ένταξη των νοσηλευτών στα βαρέα και ανθυγιεινά, η υπουργός επισήμανε ότι: «Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση, με την έννοια ότι αποτελούσε ένα διαχρονικό αίτημα για πάρα πολλά χρόνια.
Και για να είμαστε ειλικρινείς, υπήρχε μία στρέβλωση, διότι κάποιοι από τους εργαζόμενους σε αυτούς τους κλάδους που ανήκουν στον ιδιωτικό χώρο καλύπτονταν και είχαν την προστασία των βαρέων και ανθυγιεινών και κάποιοι στη δημόσια σφαίρα δεν την είχαν αυτή την προστασία.
Άρα, αυτή η ρύθμιση που θα φέρω στο Υπουργικό Συμβούλιο την Τρίτη που μας έρχεται αποκαθιστά μία διαχρονική ανισότητα που υπήρχε και συνεπώς έρχεται να προστατεύσει ακόμη περισσότερο αυτόν τον τόσο κρίσιμο κλάδο για όλους μας».
Η αρμοδιότητα είναι του υπουργείου εργασίας, σημείωσε, σε συνεργασία με το υπουργείο υγείας.
Ως προς το τι θα δουν στην πράξη οι νοσηλευτές με αυτή τη ρύθμιση, η Νίκη Κεραμέως παρέπεμψε στην παρουσίαση που θα γίνει μετά το υπουργικό συμβούλιο, όπου θα αναλυθεί πλήρως τι θα προβλέπεται.
Πάντως, η ρύθμιση, όπως έχει ετοιμαστεί, προβλέπει υπαγωγή στα βαρέα και ανθυγιεινά τόσο για κύρια όσο και για επικουρική ασφάλιση και δίνει δυνατότητα πλήρους συνταξιοδότησης νωρίτερα, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Προβλέπει επίσης δυνατότητα εξαγοράς και άλλες παρεμβάσεις.
«Άρα είναι ένα πλήρες πλαίσιο σε ό,τι αφορά ακριβώς το προσωπικό αυτό πρώτης γραμμής του δημόσιου συστήματος υγείας.
Η συζήτηση που γινόταν όλο αυτό το διάστημα και η προσπάθεια που γινόταν και σε επίπεδο ασφαλιστικού ήταν για τους νοσηλευτές. Από εκεί και πέρα η πολιτεία προφανώς εξετάζει όλα τα διαχρονικά αιτήματα.
«Πάντως αυτή τη στιγμή η συζήτηση που γίνεται, γίνεται για τους συγκεκριμένους κλάδους που είναι οι νοσηλευτές, οι οδηγοί και οι διασώστες του ΕΚΑΒ, επίσης μία πολύ κρίσιμη ειδικότητα και εκεί θα εστιάσει και η παρουσίαση την Τρίτη».
Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
Σχετικά με το θέμα των συλλογικών συμβάσεων, η υπουργός υπενθύμισε ότι πριν από έναν χρόνο είχε επισημάνει πως στη χώρα υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στο ποσοστό κάλυψης και προστασίας από συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
«Ο ένας δρόμος ήταν να πάμε μόνοι μας στη Βουλή, να εισηγηθούμε προς νομοθέτηση κάποιες ρυθμίσεις για να ενισχύσουμε ακριβώς το πλαίσιο των συλλογικών συμβάσεων. Επιλέξαμε έναν πιο δύσκολο δρόμο.
Η είδηση της ημέρας
Φωτιά ΤΩΡΑ στην Αττική: Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής
Και ο πιο δύσκολος δρόμος ήταν να καταλήξουμε σε ένα προστατευτικό πλαίσιο για τους εργαζόμενους και για τη σύναψη και επέκταση περισσότερων συλλογικών συμβάσεων, μετά από συμφωνία με όλους τους εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών, δηλαδή με όλους τους εθνικούς κοινωνικούς εταίρους».
Όπως ανέφερε, εννέα μήνες μετά επετεύχθη η λεγόμενη «Εθνική Κοινωνική Συμφωνία» για τις συλλογικές συμβάσεις.
Η υπουργός σημείωσε ότι μετά την ψήφιση του σχετικού πλαισίου υπογράφηκαν ήδη δύο σημαντικές συλλογικές συμβάσεις, με τη μία να αφορά περίπου 400.000 εργαζόμενους στον επισιτισμό.
«Χάρη σε αυτό το νέο πλαίσιο, το ευνοϊκό για τις συλλογικές συμβάσεις, συνήφθη μία συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία ήταν κολλημένη για πάρα πολύ μεγάλο διάστημα γιατί δεν μπορούσε να συμφωνηθεί.
Ο κατώτατος στη χώρα είναι 920 ευρώ, ο κατώτατος στην εστίαση κυμαίνεται από 930 μέχρι 1.100 ευρώ. Άρα αυτό συνεπάγεται αυτομάτως σημαντικές αυξήσεις».
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Αναφερόμενη στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι η εφαρμογή της έχει ήδη αποδώσει μετρήσιμα αποτελέσματα.
«Όταν πρωτομπήκε η κάρτα στον κλάδο του τουρισμού, είδαμε τις υπερωρίες που καταγράφονταν πριν τη χρήση της κάρτας και μετά είχαμε μία αύξηση που άγγιξε το 1.200%».
Η ίδια εξήγησε ότι σε περιπτώσεις παραβίασης του μέτρου προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις.
«Το “ξαναγύρνα” εάν έρθει η Επιθεώρηση Εργασίας είναι 10.500 ευρώ και η Επιθεώρηση Εργασίας είναι παντού».
Όπως ανέφερε, το 2025 καταγράφηκαν 2,7 εκατομμύρια περισσότερες υπερωρίες σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Παράλληλα, σημείωσε ότι πάνω από 2 εκατομμύρια εργαζόμενοι προστατεύονται ήδη από την ψηφιακή κάρτα εργασίας, ενώ επίκειται νέα επέκταση του μέτρου από τις αρχές Ιουνίου.
«Έχω ήδη ανακοινώσει τον κλάδο της ιδιωτικής υγείας πλην γιατρών, δηλαδή όλα τα νοσοκομειακά και τα διαγνωστικά κέντρα και ούτω καθ’ εξής. Έχω ανακοινώσει ήδη τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, τον κλάδο υπηρεσιών καθαριότητας, επιμέρους επιχειρήσεις όπως κομμωτήρια, καθαριστήρια, γραφεία τελετών και ούτω καθεξής».
Η υπουργός υπενθύμισε επίσης ότι σε περιπτώσεις μη εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας, οι εργαζόμενοι μπορούν να απευθύνονται ακόμη και ανώνυμα στη γραμμή 1555.